استمرار نظارت بر عملکرد اصناف در ایام شیوع کرونا

 آرزو فلاحی اظهار کرد: در راستای بررسی رعایت پروتکل‌های بهداشتی، مقابله با ویروس کرونا و فاصله گذاری اجتماعی طی سه روز گذشته ۷۹  مورد از اماکن و اصناف سنندج در قالب ۱۸ اکیپ بازرسی مورد بازدید قرار گرفته است.

وی بیان کرد: طی این بازدیدها از ۱۴ اداره دولتی بازدید و برای اداراتی که موازین بهداشتی را رعایت نکرده‌اند سه اخطاریه صادر شده است.
مدیر روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی کردستان، در ادامه از صدور ۱۳ مورد اخطاریه ۲۴ ساعته جهت اماکن، مراکز و پلمپ یک واحد از این اصناف در سنندج خبرداد.
دکتر فلاحی خاطرنشان کرد: در مدت زمان یاد شده ۳۸۶ نفر تماس اولیه و همچنین ۳۱۲ نفر که تماس ثانویه با فرد مبتلا به کرونا داشته‌اند، تحت قرنطینه و از نظر علایم پی‌گیری شده‌اند.
وی با بیان اینکه حدود ۱۵ هزار نفر در سه روز اخیر از لحاظ بیماری کرونا در سنندج غربالگری شده‌اند، اضافه کرد: تعداد ۵۸۳ نمونه‌گیری از نظر کرونا ویروس در مراکز سرپایی این شهر انجام و ۶ اکیپ اطلاع رسانی با همکاری سمن ها در نقاط مختلف شهر بر رعایت پروتکل های بهداشتی، مراجعه به سایت سلامت و پاسخدهی به سامانه ۴۰۳۰ تاکید کرده‌اند.

این مقام مسئول از بازدید اکیپ بهداشت محیط سنندج از پنج مکان تهیه مواد غذایی در مسیر جاده صلوات آباد، بررسی پروتکل‌های بهداشتی و تذکرات لازم مبنی بر رعایت این موازین خبر داد و گفت: هر کدام از مراکزی که اصول بهداشتی را رعایت نکنند پلمب خواهند شد.

 فلاحی به بازدید از مراکز تهیه و عرضه مواد غذایی،تعدادی از رستوران‌ها، کارگاه شیرینی پزی، مغازه‌های بستنی و آبمیوه فروشی و برخی مهمانپذیرهای سطح شهر سنندج اشاره کرد و گفت: تعدادی از بانک‌ها و اداره پست سنندج مورد بازدید قرارگرفت و آموزش‌های لازم در خصوص مقابله با کرونا و همچنین لزوم فاصله‌گذاری اجتماعی در بین مراجعین و استفاده از سیستم نوبت دهی اشاره شد. 
وی  آموزش فاصله گذاری اجتماعی، آموزش به متصدیان در خصوص رعایت بهداشت فردی و محیط کار از جمله استفاده از دستکش، روپوش، کلاه و نصب تهویه مناسب در محل کار را از دیگر موارد مهم و ارائه شده طی این بازدیدها به اماکن برشمرد و گفت: معرفی فرد دارای علائم و ممانعت از کار کردن وی، گندزدایی و ضدعفونی کردن اجسام و سطوح در محل کار از جمله موارد بسیار مهم و عنوان شده به کارفرمایان در مراکز است.
انتهای پیام/

تعرفه خدمات پرستاری به ایستگاه آخر رسیده است
هم اکنون بخوانید

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

سیزده + هفده =

دکمه بازگشت به بالا