/خبرهایی از تئاتر و سینما /

شانزدهمین جشنواره بین‌المللی فیلم مقاومت بخش ویژه‌ای برای فیلمسازان بسیجی در نظر گرفته است که در ابعاد ملی و استانی برگزار خواهد شد.

به گزارش ایسنا به نقل از ستاد اطلاع‌رسانی شانزدهمین جشنواره بین‌المللی فیلم مقاومت، به منظور ارج نهادن به تلاش‌های جهادگرانه آحاد جان برکف نیروهای مسلح جمهوری اسلامی ایران (اعم از بسیج، ارتش، سپاه، و نیروی انتظامی) و نیز با هدف استعدادیابی و تقویت نیروهای انقلابی و متعهد (به ویژه جوانان خلاق) برای حضور مؤثر در عرصه فیلم‌سازی و سینما، جشنواره بین‌المللی فیلم مقاومت در شانزدهمین دوره خود بخشی ویژه برای فیلمسازان بسیجی در نظر گرفته است.

شرکت‌کنندگان در این بخش می‌بایست عضو بسیج یا سپاه پاسداران انقلاب اسلامی و یا یکی از نیروهای مسلح باشند و هنگام ثبت‌نام تاییدیه عضویت خود را از طریق «سازمان بسیج هنرمندان»، «واحدهای تابعه سازمان بسیج مستضعفین»، و یا «یگان‌های محل خدمت در نیروهای مسلح» ارایه کنند.
بدیهی است در مرحله استانی، آثار منتخب فیلمسازان بسیجی، در «هفته گرامیداشت دفاع مقدس» در مرکز استان انتخاب و از صاحبان آثار تجلیل به عمل خواهم آمد و در مرحله ملی آثار برگزیده استانی با هم به رقابت گذاشته خواهد شد.
آخرین مهلت ارسال آثار به بخش فیلمسازان بسیجی پنجشنبه ۳۰ مرداد ماه ۱۳۹۹ است.
هیئت داوران شانزدهمین جشنواره بین‌المللی فیلم مقاومت در بخش مسابقه ملی، شش تندیس و دیپلم افتخار به بهترین تله فیلم بلند، بهترین فیلم داستانی کوتاه، بهترین فیلمنامه، بهترین مستند، بهترین نماهنگ و بهترین پویانمایی اهدا خواهد کرد.
گفتنی‌ست شرکت فیلمسازان بسیجی و اعضای نیروهای مسلح شامل ارتش، سپاه و نیروی انتظامی در «بخش فیلمسازان بسیجی» مانع شرکت در بخش‌های دیگر نیست و آثار شرکت کننده می‌بایست براساس موضوعات اعلام شده باشد.
شانزدهمین جشنواره بین‌المللی فیلم مقاومت در دو زمان ۳۱ شهریور تا ۶ مهرماه مقارن با هفته دفاع مقدس در بخش‌های «مدافعان سلامت»، «جشنواره جشنواره‌ها» و انتخاب استانیِ بخش «فیلمسازان بسیجی» و یکم تا هفتم آذرماه همزمان با هفته بسیج در بخش‌های «سینمای ایران و جهان»، «سیدالشهدای مقاومت»، «روایت قلم» و «نقد و پژوهش تحلیل»، انتخاب برگزیدگان ملی «فیلمسازان بسیجی» و «فیلم به معنای مطلق» به دبیری مهدی عظیمی‌میرآبادی برگزار می‌شود.
علاقه‌مندان برای کسب اطلاعات بیشتر می‌توانند به سایت http://moqavematfilmfest.ir/  مراجعه کنند.
 

چند نکته درباره حاج احمد متوسلیان و همراهانش
هم اکنون بخوانید

بازگشایی تماشاخانۀ سرو با نمایشی از حسین مسافرآستانه

تماشاخانۀ سرو میزبان نمایش «برگشتن» به کارگردانی حسین مسافرآستانه خواهد شد.

به گزارش روابط عمومی انجمن تئاتر انقلاب و دفاع مقدس، نمایش «برگشتن» به کارگردانی حسین مسافرآستانه، از روز یکشنبه ۸ تیرماه ۹۹ و با رعایت تمامی پروتکل‌های بهداشتی ابلاغی، در تماشاخانۀ سرو انجمن تئاتر انقلاب و دفاع مقدس به روی صحنه خواهد رفت.

این نمایش که سال گذشته در جشنوارۀ بین‌المللی تئاتر فجر حضور  داشته و جایزۀ ویژۀ بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس را از آن خود کرده بود، در اجرای عمومی خود نیز با استقبال همگانی مخاطبان مواجه شد.

خیرالله تقیانی‌پور نمایشنامۀ این اثر را به رشتۀ تحریر در آورده است.

«کوریولانوس» دوباره به صحنه می‌رود

نمایش «کوریولانوس» به کارگردانی مصطفی کوشکی پس از تجربه اجرا در ایران و هندوستان بار دیگر روی صحنه می‌رود.

به گزارش روابط عمومی تئاتر مستقل تهران، این نمایش بر اساس متنی‌ نوشته ویلیام شکسپیر سال گذشته با حمایت تئاتر مستقل تهران تولید شده و طبق اعتماد نو به نقل از برنامه‌ریزی صورت گرفته برای اجرا در ماه‌ آینده آماده می‌شود.

تراژدی «کوریولانوس» متنی است با رنگ و بوی سیاسی – اجتماعی در پنج پرده که بین سال‌های ۱۶۰۵ تا ۱۶۰۸ میلادی نوشته شده و به سرگذشت سردار رومی کایوس مارسیوس کوریولانوس در قرن پنجم پیش از میلاد می‌پردازد؛ این سردار پس از کامیابی در نبرد و سیاست، خواهان رهبری سیاسی است اما به دلیل ناسازگاری اهالی رُم، با دشمن هم‌پیمان می‌شود تا از مردم انتقام بگیرد.

نمایش همچنین تابستان سال قبل پس از تجربه یک دوره اجرا در تهران به دعوت دبیر فستیوال «itfok» برای حضور در دوازدهمین دوره این رویداد راهی هندوستان ‌ شد و در کنار ٧ گروه بین‌المللی دیگر به صحنه رفت.

بیش از ۶۲۰۰ اثر متقاضی شرکت در جشنواره فیلم کوتاه و عکس امید
هم اکنون بخوانید

«کوریولانوس» بعد از نمایش‌های «باد شیشه را می‌لرزاند»، «رویای یک شب نیمه تابستان» و «رومولیت» این چهارمین تجربه کارگردانی مصطفا کوشکی در تئاتر مستقل به شمار می‌رود.

فیلم سینمایی «برباد رفته» با صدای شبنم مقدمی توضیح‌دار شد.

به گزارش روابط عمومی سوینا، این گروه در تازه‌ترین فعالیت خود نسخه توضیح‌دار فیلم سینمایی کلاسیک «برباد رفته» را روز پنجشنبه ۵ تیر ماه منتشر می‌کند.

این فیلم روز پنجشنبه ساعت ۱۹ از رادیو سوینا پخش خواهد شد و پس از آن، روی سایت سوینا در دسترس مخاطبان قرار خواهد گرفت.

شبنم مقدمی، بازیگر سینما تئاتر رادیو و تلویزیون «برباد رفته» را پرده‌خوانی کرده است.

علاقمندان می‌توانند با مراجعه به پایگاه اینترنتی سوینا به نشانی www.sevinagroup.com به فایل فیلم‌های سینمایی صوتی دسترسی داشته باشند.

سوینا (سینمای ویژه نابینایان) هر ماه، دو فیلم سینمایی کلاسیک خاطره‌انگیز را با همراهی هنرمندان توضیح‌دار می‌کند.

این گروه پیشتر نسخه صوتی دو فیلم سینمایی کلاسیک «کازابلانکا» با صدای سحر دولتشاهی و «دزد دوچرخه» با صدای محسن بهرامی را منتشر کرده است.

انتهای پیام 

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

16 + 19 =

دکمه بازگشت به بالا