ده‌ها دادستان سابق منهتن اخراج "جفری برمن" را محکوم کردند

به گزارش ایسنا، به نقل از خبرگزاری فرانسه، دست کم ۱۳۵ تن از دادستانهای سابق و همینطور معاونهای دادستانهای سابق آمریکایی با امضای نامه سرگشاده‌ای گفتند آنها از بابت اقدام اخیر دونالد ترامپ، رئیس جمهور آمریکا و ویلیام بار، دادستان کل دولت وی در اخراج “بدون دلیل” برمن از سمتش متاسف هستند.

این دادستانهای سابق اظهار کردند: اقدامات رئیس جمهور و دادستان کل آمریکا حمله‌ای به این تلقی که تحقیقات باید به شکلی غیرحزبی انجام شوند، هستند. آنها دارند منصبی که برای بیش از ۲۰۰ سال غیرسیاسی مانده را سیاسی می‌کنند و اعتماد به نظام عدالت کیفری ما را نیز تضعیف می‌کنند.

در ادامه این نامه تصریح شد: ما از مقامهای منتخب کشورمان اعم از جمهوریخواهان و دموکراتها می‌خواهیم با اتخاذ تمامی اقدامات مناسب به حفاظت از اداره قضایی منطقه جنوبی نیویورک و جاهای دیگر در مقابل این نوع مداخله سیاسی بپردازند.

این دادستانهای سابق تاکید کردند، منطقه قضایی جنوبی نیویورک اولین اداره دادستانی فدرال است و برای بیش از ۲۰۰ سال “از استقلال مدیریت قضایی حمایت کرده است”.

در ادامه این نامه تصریح شد: مدیریت بی طرفانه قضایی چیزی است که موجب تمایز آمریکا از نظامهای خودکامه جهان می‌شود و برای دموکراسی ما اساسی است. رئیس جمهور و دادستان کل آمریکا این سنت مهم و دیرینه را به خطر انداخته‌اند.

در این نامه در عین حال به یک مصاحبه اخیر جان بولتون، مشاور امنیت ملی سابق دولت ترامپ با اعتماد نو به نقل از برنامه ای‌بی‌سی ساندی نایت ارجاع داده شده که در آن او گفت، رئیس جمهور پیشنهاد مداخله در تحقیقات حوزه قضایی جنوبی نیویورک در خصوص بانک ترکیه‌ای هالک بانک را داده بود.

هشدار سازمان ملل: صدها هزار تن در تیگرای از قحطی رنج می‌برند
هم اکنون بخوانید

انتهای پیام

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

5 × پنج =

دکمه بازگشت به بالا