درخواست آمریکا برای ازسرگیری مذاکرات لیبی/ دیدار فائز السراج با فرمانده عملیات سرت

به گزارش ایسنا، به نقل از شبکه اسکای نیوز عربی، شورای امنیت ملی آمریکا در بیانیه‌ای اعلام کرد که واشنگتن با هرگونه تشدید اقدامات نظامی در لیبی مخالف است.

در این بیانیه آمده است: طرف‌های درگیر در لیبی را به پایبندی به آتش‌بس و ازسرگیری فوری مذاکرات فرا می‌خوانیم.

این شورا در ادامه تأکید کرد: باید پیشرفتی که از طریق گفت‌وگوهای (۵+۵) سازمان ملل، ابتکار عمل قاهره و روند برلین حاصل شد را ادامه دهیم.

از سوی دیگر، سایت شبکه روسیا الیوم اعلام کرد که فائز السراج، نخست‌وزیر دولت وفاق ملی لیبی با ابراهیم بیت‌المال، فرمانده اتاق عملیات “سرت الجفره” دیدار کرد.

طبق این گزارش، دو طرف درباره روند عملیات نظامی آزادسازی شهر سرت و تدابیر اتخاذ شده برای حفاظت از غیرنظامیان گفت‌وگو کردند.

در همین حال، احمد المسماری، سخنگوی نیروهای موسوم به “ارتش ملی لیبی” به رهبری خلیفه حفتر در سخنانی اعلام کرد که این نیروها در شرق شهر سرت پرواز ممنوع اعلام کرده‌اند.

وی در این باره گفت: منطقه پرواز ممنوع به طول ۲۰۰ کیلومتر در شرق شهر سرت می‌شود و تا منطقه “الهیشه” ادامه دارد.

المسماری تأکید کرد: نبردی که توسط ارتش ملی لیبی انجام می‌شود یک نبرد ملی نیست بلکه یک جنگ بسیار جدی است که از مرزهای ملی و حتی منطقه‌ای فراتر می‌رود.

وی ادامه داد: تجاوزگری ترکیه و اشغال مستقیم اراضی لیبی توسط آن، یک تهدید امنیتی برای لیبی، مصر، جهان عرب و حتی اروپا به شمار می‌رود و موضعی که قاهره اخیراً در این باره گرفت بدین معنا است که مصر متوجه وجه ناسیونالیسم عربی در این نبرد شده است.

دل‌ پونته: اردوغان باید بابت حمله به سوریه تحت پیگرد قرار گیرد
هم اکنون بخوانید

انتهای پیام

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بیست + 15 =

دکمه بازگشت به بالا