مرحله‌ی نهایی آزمایشات بالینی واکسن کرونا

به گزارش ایسنا، به نقل از خبرگزاری سی جی تی ان نیوز محققان چینی با انجام مرحله‌ی دوم آزمایشات بالینی واکسن کرونا و ورود به مرحله‌ی سوم این تحقیقات باعث بروز امید تازه‌ای برای دستیابی به واکسن کرونا در جهان شدند. گروه ملی بیوتک چین (CNBG) اعلام کرد که در دو مرحله از تحقیقات بالینی اخیر یکی از واکسن‌های غیرفعال این مؤسسه باعث ایجاد یک پاسخ قوی و آنتی بادی خنثی‌کننده در مقابل تهاجم ویروس کرونا به بدن افراد مورد آزمایش شده است.

در بدن همه داوطلبان آنتی بادی تولید شده است. این واکسن توسط یک شرکت محصولات بیولوژیکی تحت نظر گروه ملی بیوتک چین (CNBG) در ووهان ساخته شده است.

از ۱۲ آوریل یک هزار و ۱۲۰ داوطلب بین ۱۸ تا ۵۹ ساله، مورد آزمایشات بالینی واکسن کرونا در مدت زمان ۲۸ روز قرار گرفتند. در بدن تمام داوطلبان سطح بالایی از آنتی بادی‌های خنثی‌کننده مشاهده شده است. متخصصان می‌گویند که نتیجه این آزمایشات واقعاً مهیج و تحیرآور است.

محققان دخیل در این آزمایش اظهار کرده‌اند که این در واقع اولین واکسن غیرفعال کرونا در جهان است که وارد مرحله‌ی آزمایشات بالینی شده و ایمنی و درصد بالایی از آنتی بادی‌های خنثی کننده آن تضمین می‌شود.

پس از اتمام مرحله یک و دو کار آزمایی بالینی واکسن کرونا این مؤسسه‌ی تحقیقاتی قصد دارد طی ماه‌های آینده مرحله‌ی سوم آزمایشات بالینی خود را در خارج از کشور آغاز کند.

بنابراین مرحله‌ی سوم آزمایشات بالینی واکسن کرونا در این شرایط در خارج از چین و در کشورهایی که با تعداد بالای موارد قطعی ابتلا به کرونا مواجه هستند انجام خواهد شد، و این بدان معناست که در مرحله‌ی سوم آزمایشات بالینی مردم واکسینه می‌شوند تا محققان دریابند که آیا این واکسن از چه میزان کارآمدی در محافظت از جان انسان‌ها برخوردار است.

اتحادیه اروپا: اولویت در لیبی آتش بس و تولید مجدد نفت است
هم اکنون بخوانید

تاکنون ۵ واکسن چینی برای مقابله با کرونا مورد آزمایشات بالینی قرار گرفته‌اند. تحقیقات در مورد یک واکسن جدید و سرمایه گذاری و تلاش برای توزیع آن در سراسر جهان امری است که نیازمند تلاشی طولانی مدت است.

تخمین زده می‌شود که حدود ۱۵۰ پروژه‌ی تحقیقاتی به منظور دستیابی به واکسن کرونا در سراسر دنیا در حال انجام است. از این میان تنها واکسنی مجاز به تولید انبوه خواهد بود که از لحاظ ایمنی و اثربخشی در بدن افراد مبتلا تضمین شده باشد.

محققان در ووهان چین اعلام کرده‌اند که هنوز هم چالش‌های زیادی برای تولید و توسعه واکسن کروناویروس وجود دارد. با این حال تاکید کرده‌اند که در صورت آماده سازی و تایید نهایی واکسن، آن را در اختیار سازمان جهانی بهداشت قرار می‌دهند تا در اختیار همگان قرار گیرد.

انتهای پیام

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

پانزده + سیزده =

دکمه بازگشت به بالا