وزارت دادگستری آمریکا برای اجرای مجدد حکم مهاجرتی ترامپ درخواست استیناف داد

وزارت دادگستری آمریکا علیه حکم قاضی فدرال سیاتل که به لغو موقت دستور مهاجرتی ترامپ در سراسر کشور انجامیده، درخواست استیناف داد.

به گزارش اعتماد نو  به نقل از خبرگزاری فرانسه، درخواست استیناف وزارت دادگستری آمریکا تازه‌ترین تحول در جنگ میان دونالد ترامپ، رئیس‌جمهوری جدید آمریکا و دادستان‌ها و قضاتی است که برای لغو این ممنوعیت جنجالی تلاش می‌کنند.

طبق دستور اجرایی ترامپ که اخیرا به امضا رسیده است، اعتماد نو به نقل از برنامه مهاجرتی ایالات متحده برای دست کم ۱۲۰ روز متوقف شده است. همچنین ورود مسافرانی از هفت کشور مسلمان شامل ایران، عراق، لیبی، یمن، سوریه، سومالی و سودان برای ۹۰ روز ممنوع شد. علاوه بر این ورود مهاجران از سوریه تا مدت نامعلومی به تعویق افتاده است.

روز گذشته با حکم یک قاضی فدرال در ایالت واشنگتن دستور مذکور در سراسر ایالات متحده و تا زمان رسیدگی به شکایت دادستان سیاتل علیه دستور ترامپ لغو شد.

در پی حکم قاضی فدرال ایالت واشنگتن به آژانس‌های دولتی و خطوط هواپیمایی سراسر جهان اعلام شد که این ممنوعیت برداشته شده و می‌توانند افرادی از این کشورها را نیز به مقصد آمریکا در میان مسافران خود داشته باشند.

روز شنبه هزاران تن از مردم از لندن و پاریس گرفته تا نیویورک و واشنگتن اعتراضات تازه‌ای را علیه دستور جنجالی ترامپ به راه انداختند. ترامپ از ۲۰ ژانویه روی کار آمده است و با گذشت دو هفته اقدام به امضای دستورهای جنجالی کرده است که با اعتراضات مردمی فراوانی روبرو شده و از جمله آنها لغو لایحه بهداشت و درمان اوباما موسوم به اوباماکر است.

معاون وزیر خارجه آمریکا به سئول و توکیو سفر می‌کند
هم اکنون بخوانید

ترامپ در پیامی توئیتری در واکنش به حکم قاضی فدرال سیاتل نوشت: عقیده این به اصطلاح قاضی که اساسا اجرای قانون را از کشورمان دور می‌کند مضحک است و لغو خواهد شد.

او در ادامه نوشت: این قاضی درب‌های کشور ما را به سوی تروریست‌های بالقوه و افراد دیگری که نیت پاکی در دلشان ندارند باز کرد. افراد بد بسیار خوشحالند!

منبع: ایسنا

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

18 − 16 =

دکمه بازگشت به بالا