مشاهده مواردی از کرونا در حومه ادلب/وزارت بهداشت سوریه: موردی از ابتلا به کرونا ثبت نشده است

به گزارش ایسنا، به نقل از سایت النشره، نزار یازجی، وزیر بهداشت سوریه امروز (یکشنبه) با اشاره به اینکه نتایج تمامی تست‌های انجام شده در آزمایشگاه‌های این کشور تا این لحظه منفی بوده‌اند و هیچ موردی از ابتلا به ویروس کرونا به ثبت نرسیده، تاکید کرد اقدامات پیشگیرانه ادامه یافته و سطح آمادگی کشور برای مقابله با این ویروس بالا نگه داشته خواهد شد.

با این حال، یک پزشک سوری در بیمارستان “اطمه الخیری” در گفت‌وگو با خبرگزاری اسپوتنیک روسیه تاکید کرد سه مورد ابتلا به کرونا در شهرک “اطمه” واقع در مرزهای سوریه-ترکیه در حومه شمالی ادلب که تحت کنترل جبهه النصرة قرار دارد، به ثبت رسیده است.

این منبع اظهار کرد: سه غیرنظامی سوری با علایم تب بالا، تنگی نفس، بی‌حالی عمومی و سرفه خشک به یکی از مراکز درمانی شهرک اطمه مراجعه کردند که پس از معاینه به بیمارستان اطمه الخیری منتقل شده و در آنجا آزمایش‌هایی از آن‌ها گرفته شد.

وی در ادامه گفت: طبق اظهارات یکی از نزدیکان این سه مبتلا آن‌ها اخیرا در ترکیه بوده‌اند و در زمینه قاچاق افراد از مرزهای سوریه-ترکیه فعالیت دارند.

همچنین تمامی کلیساهای مسیحیان سوریه و لبنان در بیانیه مشترکی تصمیم گرفتند با توجه به شیوع ویروس کرونا و برای پیشگیری از ابتلا به این ویروس، گردهمایی‌ها و فعالیت‌های مختلف از جمله شب‌نشینی‌ها، جشن‌ها، نمایشگاه‌ها، مسابقه‌ها و نیز نمازهای جمعی خود را تا اطلاع ثانوی به حالت تعلیق درآورند.

طبق این بیانیه مراسم تدفین نیز تنها با حضور کشیش و خانواده متوفی بدون برگزاری مراسم و یا هرگونه تجمعی برگزار می‌شود. در بیانیه یاد شده بر لزوم پایبندی کامل به دستورالعمل‌های بهداشتی تاکید شد.

۱۰۰ روز پس از انتخابات؛ بلژیک هنوز دولت ندارد
هم اکنون بخوانید

از سوی دیگر مسؤولان سوریه اعلام کردند آخرین پرواز مسکو-دمشق امروز انجام می‌شود و پس از آن تمامی پروازها میان سوریه و روسیه لغو خواهند شد.

دفتر نخست وزیری سوریه نیز روز شنبه با صدور بخش‌نامه‌ای دستور تعطیلی بازارها و ادارات این کشور را از امروز صادر کرد.

در این بخش‌نامه از وزرای سوریه خواسته شده اقدامات لازم را برای تعلیق فعالیت وزارت‌خانه‌ها و ادارات وابسته به آن‌ها که تعطیلی آن‌ها مشکلی در روند مبارزه با ویروس کرونا ایجاد نمی‌کند، در پیش بگیرند. همچنین در این بخش‌نامه کاهش حداکثری تعداد کارمندان اداراتی که ادامه فعالیت آن‌ها ضروری است، تا اطلاع ثانوی خواسته شده است.

انتهای پیام

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

1 × دو =

دکمه بازگشت به بالا