فراخوان ها برای اقدام ارتش مصر جهت عزل سیسی

به گزارش ایسنا، به نقل از عربی ۲۱، برخی از فعالان سیاسی و حقوق بشری مصر با راه اندازی هشتگ “سیسی خائن است، ارتش ما کجاست؟” از ارتش خواستند وارد عمل شده و از رهبری فرمان برداری نکنند. آنها رهبری را به خیانت و دست داشتن در نابسامانی اوضاع کشور متهم کردند.

فعالان از طریق این هشتگ بحران هایی که سیسی به بار آورده، برشمرده و او را به خیانت متهم کردند. آنها با انتشار اظهارات سیسی از جمله موضوع واگذاری دو جزیره تیران و صنافیر به نفع عربستان او را “خائن” خواندند.

این فعالان گفتند، علاوه بر بی توجهی دولت به حقوق مصر در مورد رود نیل و دادن اجاره به اتیوپی برای ساخت سد النهضه، حقوق مصر در بخش گاز در مدیترانه شرقی به نفع قبرس و یونان و رژیم صهیونیستی به هدر رفته است.

آنها می گویند، سیسی عامدانه ارتش مصر را وارد درگیری‌های خارجی کرده است در حالی که منافع هیچ کشوری به این ارتش مربوط نمی شود. مانند تهدید به مداخله نظامی در لیبی برای حمایت از خلیفه حفتر، فرمانده نیروهای شورشی موسوم به ارتش ملی در جنگ با دولت وفاق ملی لیبی.

برخی دیگر از این فعالان می گویند، سیسی ارتش را در فعالیت اقتصادی برای رقابت با بخش خصوصی وارد می کند. همچنین با انجام اصلاحات در قانون اساسی که موجب می شود ارتش با بحران های سیاسی داخلی و خارجی هم مقابله کند، ارتش را وارد حوزه سیاست نیز کرده است.

فعالان همچنین از شکاف اجتماعی و نقض بی شمار حقوق بشر که در اثر تشدید قدرت امنیتی که توسط سیسی و کودتاچیان ایجاد شده، شکایت داشتند.

هشدار کره شمالی نسبت به طرح آزمایش موشکی این کشور در شورای امنیت
هم اکنون بخوانید

انتهای پیام

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

19 − 17 =

دکمه بازگشت به بالا