۳۰ پایگاه پایش و غربالگری کرونا با همکاری ارتش در قم ایجاد شده است

بهرام سرمست جمعه در حاشیه بازدید فرمانده نزاجا از بیمارستان سیار شهید هجرتی ارتش در پردیسان، در گفت‌وگو با پایگاه خبریان، گفت: شیوع بیماری کرونا مخاطراتی برای مردم استان ایجاد کرده که با همدلی و همکاری همشهریان قطعاً از این شرایط عبور می‌کنیم.

وی افزود: تا کنون فعالیت های بسیاری انجام شده است ولی امروز به شکل جدی در خصوص افزایش پیک بیماری در استان به‌واسطه تعطیلات ۱۴ روزه نوروزی نگران هستیم. تاکید می کنیم که باید از ترددهای غیرضروری خودداری کرده و باید قرنطینه خانگی را تقویت کنیم تا شاهد کاهش حجم بیماری باشیم.

وی با تقدیر از خدمات نیروهای مسلح و ارتش جمهوری اظهارکرد: اگر می خواهیم زنجیره این بیماری را از بین ببریم باید در خانه بمانیم تا این بیماری را کنترل کنیم. این کار باعث می شود که از ضررهای بیشتر جلوگیری کنیم.

استاندار قم تصریح کرد: ارتش از ابتدا با استقرار بیمارستان سیار و ضدعفونی شهر به کمک استان آمد.  ۱۰۰۰ تخت نقاهتگاهی توسط ارتش برای استان قم پیش‌بینی‌شده است که امیدواریم این تخت‌ها بیشتر جنبه احتیاطی پیداکرده تا اینکه بخواهیم از آن استفاده کنیم.

سرمست با تأکید بر همکاری ارتش در کنترل ورودی‌های شهر قم یادآور شد: ارتش جمهوری اسلامی با استقرار در ورودی‌های شهر خودروها را ضدعفونی کرده و به ارائه خدمات مشاوره‌ای به هم‌وطنان خواهند پرداخت.

وی از استقرار ۳۰ پایگاه در سطح استان به‌منظور پایش و غربالگری بیماران و افراد مشکوک‌ به کرونا توسط ارتش خبر داد و گفت: همشهریان پیش از مراجعه به بیمارستان‌ها می‌توانند با مراجعه به این پایگاه‌ها از وضعیت خودآگاه شوند و با قرنطینه خانگی بیماری را شکست دهند.

موشن‌گرافی / محدودیت‌های ترافیکی تهران در روز قدس
هم اکنون بخوانید

انتهای پیام

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

3 × سه =

دکمه بازگشت به بالا