اولین محموله کمک‌های پزشکی در میان تحریم و قرنطینه، پشت درهای کره شمالی

به گزارش ایسنا به نقل از خبرگزاری رویترز، هدف از ارسال این کمک‌ها تقویت نیروی دفاعی کره شمالی در برابر کرونا ویروس اعلام شده اما کنترل شدید مرزها در این کشور علامت سوال بزرگی برای تحویل این کمک‌ها به وجود آورده است.

برخی سازمان‌های امدادی مجبور به گرفتن مجوز معافیت نقض تحریم‌ها از سازمان ملل برای باز کردن راه ارسال این کمک‌ها شده و اکنون درحال حرکت به سمت مرزهای به شدت کنترل شده کره شمالی هستند.

کره شمالی تاکنون هیچ گزارشی از موارد ابتلا به کرونا ویروس اعلام نکرده اما فرمانده نظامیان آمریکا در کره جنوبی ابراز اطمینان کرده که این کشور نیز درگیر این ویروس هست.

سازمان‌های امداد رسان می‌گویند به دلیل تحریم‌های گسترده بین‌المللی و فقدان سیستم بهداشتی و درمانی پیشرفته، کره شمالی در برابر گسترش این ویروس بسیار آسیب پذیر است.

برخی سازمان‌های امدادرسان در درخواستی اضطراری از سازمان ملل خواهان معافیت از تحریم‌های اعمال شده علیه این کشور شدند که این معافیت برای مدت شش ماه به سازمان بهداشت جهانی، فدراسیون بین‌المللی صلیب سرخ و انجمن‌های صلیب سرخ و پژشکان بدون مرز برای ارسال تب سنج، دستگاه‌های اکسیژن و تنفسی، دستگاه‌های احیا، دستکش، نقاب‌های محافظتی صورت، ماسک‌های جراحی، گان و دیگر اقلام پزشکی مجوز می‌دهد.

صندوق کودکان سازمان ملل یونیسف که گفته است نیازی به این دوره معافیت ندارد اعلام کرده که انتظار می‌رود اولین محموله شامل دستکش، لباس‌های محافظتی و تجهیزات تنفسی ارسالی به کره شمالی از طریق زمین و از طریق چین طی روزهای آتی به این کشور برسد.

منابع بین‌المللی می‌گویند: اما کره شمالی با داشتن تدابیر قرنطینه سفت و سخت مرزی برخی از این اقلام را در مرزها نگه داشته است.

ولید معلم: اگر ترکیه نیروهایش را از سوریه خارج نکند اشغالگر قلمداد می‌شود
هم اکنون بخوانید

دو منبع مطلع گفته‌اند که محموله‌ای از تجهیزات دیگر نظیر ماسک و کیت‌های تست کرونا به رغم درخواست کره شمالی در چین مانده‌اند. خبرگزاری رسمی کره شمالی ۱۳ مارس گفت که به عنوان بخشی از تدابیر پیشگیرانه تمامی کالاهای وارداتی برای ۱۰ روز قرنطینه می‌شوند. این خبرگزاری دولتی تصاویری از کارمندان با لباس‌های حفاظتی در کامین‌ها و قطارها به نمایش گذاشت.

انتهای پیام

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

شش + 20 =

دکمه بازگشت به بالا