به منظقه سبز غربالگری کرونا نزدیک شده‌ایم/ ثبت نام ۲۵۹هزار نفر در طرح پایش سلامت

سیامک محبی در جلسه ستاد پیشگیری،هماهنگی و فرماندهی عملیات پاسخ به بحران استان قم در سالن جلسات استانداری، گفت: طرح بسیج ملی مقابله با ویروس کرونا در استان قم در حال برگزاری است. این طرح با همکاری سازمان‌های مختلف به‌ویژه آموزش‌وپرورش در سطح استان در حال انجام است.

معاون بهداشت دانشگاه علوم پزشکی قم افزود: تاکنون ۲۵۹ هزار و ۶۰۲ نفر در سامانه سلامت ثبت‌نام کرده‌اند و خود اظهاری آن‌ها تکمیل‌شده است. دانشگاه علم پزشکی قم بعد از دانشگاه‌های اصفهان، شهید بهشتی، ایلام، شیراز و زنجان رتبه ششم را دارد.

وی تصریح کرد: شرایط قم در این خصوص نسبت به استان های دیگر در شرایط مطلوبی قراردارد. از این تعداد، ۳۱ هزار و ۳۹۵ نفر توسط مراکز بهداشت نیازمند پیگیری و ۷ هزار و ۲۲۳ نفر هم نیازمند پیگیری فوری بودند که مراقبین سلامت باید با آن‌ها تماس می‌گرفتند و مراقبین سلامت در سطح استان با افرادی که خود اظهاری کرده‌اند؛ به ترتیب اولویت نیازمند پیگیری فوری، پیگیری و همین‌طور افرادی که هیچ‌گونه علامتی نداشتند، تماس گرفته و وضعیت سلامتی آن‌ها را تحت مراقبت قرار می‌دهند.

محبی گفت: از این تعداد ۱۲۱ هزار  و ۳۶۶ نفر غربال شده اند. البته به یک‌میلیون و ۳۲۷ هزارنفری که در سامانه سلامت داریم ۹٫۱۴ درصد غربالگری شده‌اند و اگر بتوانیم این عدد را به عدد ده برسانیم جزو استان‌هایی هستیم که وارد نشان سبز شده‌ایم. البته این روند باید با اطلاع رسانی بیشتر دنبال شود.

وی یادآورشد: غربالگری به این شکل انجام می‌شود که افراد در ابتدا اطلاعات خود را در سامانه سلامت ثبت می‌کنند و متناسب با اطلاعات ثبت‌شده مراقب سلامت با وی تماس تلفنی می‌گیرد و سؤالات را بر اساس علامت‌های بیماری از او می‌پرسد، بر اساس پروتکل‌های وزارت بهداشت، اگر علامتی نداشته باشد آموزش صرف به آن‌ها داده می‌شود و در صورت داشتن علامت، متناسب با میزان و تعداد علامت‌ها به مراکز ۱۶ ساعته فعال در سطح استان ارجاع داده می‌شوند.

تاکید پلیس بر ممنوعیت تردد موتورهای سنگین
هم اکنون بخوانید

معاون علوم پزشکی با ذکر این مطلب که در ادامه این روند اگر فردی نیاز به ارجاع فوری داشته باشد به بیمارستان ارجاع داده می‌شود و اگر نیازمند درمان سرپایی باشد، دارویش را دریافت و به منزل برمی‌گردد، اظهارکرد:مراقب سلامت به مدت ۱۴ روز با وی تماس گرفته و وضعیت سلامتی او را تحت مراقبت قرار می‌دهد.

معاون بهداشت دانشگاه علوم پزشکی قم به بیان تعداد فعالیت‌هایی که امروز دوم فروردین انجام‌شده پرداخت و گفت: روز گذشته تمام پرسنل بهداشت سرکار حاضر بودند و خدمات غربالگری را انجام می‌دادند، همچنین در بین دانشگاه‌های علوم پزشکی، دانشگاه علوم پزشکی قم جزو دانشگاه‌هایی بوده که بیشترین حجم ارائه خدمت را داشته است.

انتهای پیام

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دو × دو =

دکمه بازگشت به بالا