آرشیو جامع بنیاد حفظ آثار استان مرکزی در اختیار هنرمندان قرار می گیرد

براساس اعلام روابط عمومی سپاه روح الله، سردار محسن کریمی در بیست و دومین نشست گام دوم کنگره ملی نقش امام خمینی(ره) در دفاع مقدس و ۶۲۰۰ شهید استان مرکزی افزود: مسائل دفاع مقدس و آن چیزی که در این مقطع ارزشمند اتفاق افتاده یک موضوع عادی نیست بلکه یک گنج ارزشمند و تمام نشدنی است.

وی با بیان اینکه باید تلاشمان را بر روی این بگذاریم که همه مولفه های این مقطع ارزشمند همچون جوانان غیرتمند که از ارزش ها دفاع کردند را به نسل جوان معرفی کنیم، گفت: در استان مرکزی سوژه های ناب و هنرمندان بسیار خوبی داریم که به برکت کنگره شهدا توانستیم بخشی از این سوژه ها را احصاء کنیم و امروز هنرمندان باید بتوانند بسیاری از سوژه های دیگر که به آن پرداخته نشده را احصاء کنند.

کریمی اظهار کرد: یکی از ضرورت های مهم احصاء این سوژه های دفاع مقدس استفاده جوانان از آنها به عنوان الگو و راهی روشن برای آینده است و نیاز است هنرمندان جلساتی تخصصی با کار گروه تبلیغی کنگره در این خصوص داشته باشند.

وی گفت: در اولویت های تولیدی کنگره شهدا ابتدا باید سوژه های ملی در دستور کار باشد چراکه استان مرکزی شهدا و رزمندگان شاخصی دارد که کمتر شناخته شده هستند و نیاز بزرگی است که به این سوژه ها پرداخته شود تا استان مرکزی هم در بعد ملی جایگاه خود را بیشتر پیدا کند.

کریمی افزود: شهدا در نزد خداوند متعال جایگاه ارزشمندی دارند و امروز این ما هستیم که به این شخصیت های بزرگ احتیاج داریم. در استان مرکزی هم شهدایی داریم که عملکرد بسیار شاخص و اثرگذاری در دفاع مقدس داشته اند که نیاز است از این جهت به شکل ملی به آنها پرداخته شود.

کریمی گفت: کلیه هنرمندانی که انگیزه کار کردن برای شهدا را دارند می توانند از آرشیو جامعی که به برکت کنگره در بنیاد حفظ آثار جمع آوری شده استفاده کنند چراکه حسن این آرشیو بدین جهت است که امروز در فضای مجازی و برای نسل جوان مورد استفاده قرار گیرد.

«تایتانیک» به کارگردانی سیامک مردانه بزودی مقابل دوربین می‌رود
هم اکنون بخوانید

وی تاکید کرد: در خصوص امام بزرگوار هم نیاز است در جهت تبیین شخصیت امام کار گسترده ای صورت گیرد و ما در ذیل کنگره تنها توانستیم به قطره ای از یک اقیانوس از شخصیت امام بپردازیم. زبان هنر باید ساده و قابل فهم باشد و ما باید به گونه ای به سوژه ها بپردازیم که برای همگان قابل فهم باشد و تولیدات را برای مخاطب عام تولید کنیم.

کریمی گفت: یکی از هنرهای کنگره شهدای استان این بود که اعتماد نو به نقل از برنامه ها را برای مخاطب عام و عموم مردم در نظر گرفتیم و نمونه آن اجلاسیه اصلی بود که بیش از ۱۶ هزار نفر در مصلی اراک حضور پیدا کردند و از این اعتماد نو به نقل از برنامه بهره بردند. در خصوص تهیه مستند برای شهید سلیمانی نیز به جهت اینکه او مصداق یک مکتب و نهضتی ارزشمند است، باید بعد بین المللی و گستردگی اقدامات این شهید بزرگوار در نظر گرفته شود.

مصطفی مشایخی مدیر کل بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش های دفاع مقدس استان مرکزی نیز در این جلسه با بیان اینکه شهید سلیمانی یک مکتب است و مکتب حاج قاسم، مکتب استقامت و ولایتمداری و مکتب دفاع همه جانبه از ولایت است، افزود: امروز آن چیزی که باید برای ما مهم باشد تبیین و معرفی مکتب حاج قاسم سلیمانی برای نسل جوان است چراکه او برترین الگویی است که می توان برای نسل جدید ارائه داد.

وی با بیان اینکه یکی از مصداق های برنده بودن شهید سلیمانی از قاسم سلیمانی همان تشییع میلیونی این شهید بزرگوار است که هم در ایران و هم در سایر کشورهای جهان این اتفاق بزرگ را به وضوح مشاهده کردیم، اظهار کرد: مقام معظم رهبری درخصوص شهادت حاج قاسم سلیمانی ۲ ایام الله را نیز مطرح کردند که امروز هنرمندان باید در خصوص تبیین این دو ایام الله کار تبیینی انجام دهند.

علی نصیریان به پروژه «سی‌صد» پیوست
هم اکنون بخوانید

مشایخی گفت: به برکت کنگره شهدای استان مرکزی اتفاقات خوبی در بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش های دفاع مقدس استان رخ داد که می توان تکمیل باغ موزه دفاع مقدس و جمع آوری آرشیو جامع دفاع مقدس استان را از اینگونه اقدامات خواند.

وی افزود: بنیاد حفط آثار و نشر ارزش های دفاع مقدس استان آمادگی دارد که آرشیو کامل دفاع مقدس استان را در اختیار هنرمندان قرار دهد تا بتوانند از آنها برای تولید آثار فاخر و در خور شهدا تولید کنند.

اسماعیل غلامی مسئول کارگروه تبلیغی و هنری کنگره شهدا نیز گفت: شهید سلیمانی یک مکتب ارزشمند است و نگاه به این شهید باید بین المللی باشد، ما باید در تولید آثاری که برای این شهید انجام می دهیم به این نکات توجه ویژه داشته باشیم. شخصیت حاج قاسم سلیمانی بسیار گسترده است و ما هرچقدر در این خصوص کار کنیم هنوز هم جای کار کردن دارد.

وی اظهار کرد: استان مرکزی در دفاع مقدس عملکرد بسیار موثری داشته که یکی از آنها ساخت پل خیبر است که متاسفانه به این سوژه های بزرگ خیلی کم پرداخته شده و نیاز است تولیدات ویژه ای در این راستا تهیه شود.

غلامی با بیان اینکه به برکت انقلاب اسلامی ظرفیت های بسیار مناسبی برای نشر محتوا ایجاد شده که یکی از آنها صدا و سیما است که باید به خوبی از این ظرفیت ها استفاده کنیم، افزود: آن چیزی که در تهیه تولیدات در حوزه دفاع مقدس باید به آن توجه شود کار پژوهشی است و کلیه سوژه ها باید با پژوهش محوری پیش روند.

وی گفت: یکی از مهمترین دلایلی که کار بر روی سوژه های دفاع مقدس باید بر اساس پژوهش محوری انجام شود، این است که آثار و محتوای خوبی تهیه شود تا همه بتوانند از آن بهره برداری کنند.

انتهای پیام

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

15 + 14 =

دکمه بازگشت به بالا