اعتکاف رجبیه در مساجد استان مرکزی برگزار نمی‌شود

حجت‌الاسلام صفر قربان‌پور در گفت‌وگو با ایسنا، اظهار کرد: سازمان تبلیغات اسلامی در سراسر کشور و در استان مرکزی در گذشته آمادگی خود را برای برگزاری مراسم اعتکاف اعلام کرده بود و قرار بود این مراسم در ۱۵۰ مسجد در سراسر استان برگزار شود، اما با توجه به گفت‌وگوی وزیر بهداشت و رئیس سازمان تبلیغات اسلامی کشور در روز گذشته درخواست شد با توجه به گسترش ویروس کرونا، به منظور پیشگیری از شیوع و گسترش این ویروس چنین تجمعاتی برگزار نشود.

وی افزود: در نهایت در استان مرکزی تصمیم بر این گرفته شد که فعلا این مراسم معنوی رسما برگزار نشود، اما در صورتی که تا دو هفته آینده شرایط تغییر کرد، تبلیغات اسلامی آمادگی برگزاری این مراسم را دارد.

مدیرکل تبلیغات اسلامی استان مرکزی تصریح کرد: در حال حاضر تمام اقدامات به منظور جلوگیری از شیوع ویروس کرونا در مساجد نیز صورت گرفته و طبق آخرین مصوبه جلسه پدافند غیرعامل، مساجد باید برپایی نماز جماعت را به حداقل برسانند و لازم است نمازگزاران مهر، چادر و سجاده را برای اقامه نماز جماعت با خود به همراه داشته باشند.

قربان‌پور با اشاره به وجود دو هزار و ۲۰۰ مسجد در استان مرکزی اضافه کرد: تمامی مساجد باید نظافت و بهداشت را بیش از گذشته رعایت کنند و در صورت کمبود وسایل ضدعفونی با مراجعه به دانشگاه علوم پزشکی می‌توانند این اقلام بهداشتی را تهیه کنند، همچنین دانشگاه علوم پزشکی در خصوص ارائه آموزش‌های لازم در مساجد نیز آمادگی خود را اعلام کرده‌ است.

گفتنی است، مراسم معنوی اعتکاف هر ساله همزمان با سالروز ولادت امام علی(ع) از ۱۳ رجب آغاز و معتکفین به مدت سه روز در مساجد معتکف می‌شوند.

پرداخت مطالبات معوق ایثارگران آغاز شد
هم اکنون بخوانید

انتهای پیام

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

18 − هشت =

دکمه بازگشت به بالا