رمز و راز محبوبیت و موفقیت سردار سلیمانی

به گزارش ایسنا، در این مراسم حسینی با اشاره به شخصیت محبوب و جهانی این شهید بزرگوار گفت: شهید سلیمانی هر چند که در صحنه نبرد یک قهرمان و فرمانده نخبه و بی بدیل بود اما صرفا یک عنصر نظامی نبود، در ابعاد گوناگون به ویژه تدبیر، درایت، تقوی، اخلاق و سلوک رفتاری ویژگی‌های ممتازی داشت. روستازاده‌ای که دامنه تاثیرگذاری و آوازه‌اش از روستا، شهر، استان و کشور فراتر رفت زیرا با نجات مردم مظلوم منطقه از چنگال داعش و حامیانش چهره‌ای جهانی شد.

وزیر پیشین فرهنگ و ارشاد اسلامی ادامه داد: سردار سلیمانی از یک فرمانده نظامی به یک اسطوره و الگو برای جوانان غیور ایران و جهان تبدیل شد. سردار دلها با اخلاص، صداقت، کیاست و معرفتی که داشت، توانست در یک ملاقات ۲ ساعته سیاستمدار ورزیده‌ای چون آقای پوتین را متقاعد کند که روسیه برای پایان دادن به حضور تروریست‌های داعش وارد معرکه سوریه شود وبه مدد جبهه مقاومت بشتابد.

دبیر کل کانون دانشگاهیان ایران اسلامی با بیان اینکه سردار سلیمانی در حوزه های مختلف منشاء اثر بود؛ گفت: ایشان به فعالیت‌های فرهنگی هم اهتمام ویژه‌ای داشت و بنده وقتی که مسئولیت وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی را بر عهده داشتم از نزدیک شاهد بودم که ایشان به فعالیتهای فرهنگی، هنری و رسانه ای در جهان اسلام اهتمام خاص داشت و هماهنگ می‌کرد که هیئت‌های مختلف از کشورهای اسلامی به ایران مسافرت کنند تا در بازگشت به عنوان گروههای مرجع در کشورهای خود حامل پیام انقلاب اسلامی باشند.

رئیس دانشگاه مذاهب اسلامی افزود: سردار سلیمانی اهل ایمان و عمل صالح بود؛ به مردم با تمام وجود عشق می‌ورزید، مردم هم متقابلا دلداده‌ و شیفته او بودند لذا هنگامی که با دستور مستقیم رئیس‌جمهور خبیث آمریکا شهید شد در ایران؛   عراق، سوریه، لبنان، یمن و فلسطین هنگامه‌ و حماسه‌ای برپا شد که یک جلوه آن تشییع جنازه میلیونی و تاریخی بود و در نوع خود رکوردی بی‌نظیر بود.

برپایی نماز جمعه شیراز، پس از سه ماه تعطیلی
هم اکنون بخوانید

حسینی با بیان این که شهادت سردار سلیمانی نشان داد، قدرت های جهانی مدعی حقوق بشر و مبارزه با تروریسم، چگونه بزرگ قهرمان ضد تروریست را بی رحمانه به شهادت می‌رسانند! آنها تصور می‌کردند اگر سردار سلیمانی شهید شود، جبهه مقاومت را زمین‌گیر می‌شود اما نمی‌دانستند که شهادت چه آثار و برکاتی به ارمغان می آورد؟ و عاشقان و دوستداران شهید در سراسر منطقه، مصمم تر از گذشته راه شهید و مقاومت را ادامه خواهند داد.

رئیس دانشگاه مذاهب اسلامی خاطرنشان کرد: بر نسل جوان، سربازان و نیروهای مسلح  است که به چنین انسان صالح، وارسته و عارف تأسی جویند و با سلوک و اندیشه شهدا بیشتر آشنا شوند تا دریابند که رمز و راز محبوبیت و موفقیت امثال سردار سلیمانی چیست و عزمشان برای گام نهادن در مسیر شهدا و مجاهدان راه خدا بیش از پیش جزم شود.

انتهای پیام

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

سیزده + 6 =

دکمه بازگشت به بالا