اعتراض روسیه به طرح انگلیس در شورای امنیت درباره لیبی

به گزارش ایسنا، به نقل از اسکای نیوز، روسیه خواهان اصلاحاتی در این پیش‌نویس شده است که این اصلاحات شامل تغییر بند “نگرانی (شورای امنیت) در قبال پیوستن روزافزون مزدوران در لیبی” و نیز جایگزین کردن عبارت مزدوران به “نیروهای جنگجوی تروریست خارجی” است.

یک دیپلمات تصریح کرد که روسیه و آفریقای جنوبی خواهان وارد کردن اصلاحاتی در این متن پیش‌نویس انگلیسی شده‌اند.

یک منبع انگلیسی تصریح کرد که انگلیس با دشوارهایی با روسیه و آمریکا در مذاکره پیرامون این متن مواجه است و این مذاکرات از بیش از دو هفته قبل ادامه دارد.

واشنگتن به دنبال آن است که این متن به صراحت شامل عبارت “مزدورانی از گروه واگنر روسیه” شود اما در نهایت، آمریکا به عبارت “مزدوران” بسنده کرد.

پیش‌نویس انگلیس در برابر دو احتمال قرار دارد، یا انجام مذاکرات جدید بین اعضای شورای امنیت یا اصرار انگلیس بر انجام رای گیری درباره پیش‌نویس خود که ممکن است با حق نقض روسیه جهت ممانعت از تصویب آن روبه‌رو شود.

از سوی دیگر، شبکه اسکای نیوز در خبری فوری اعلام کرد که دولت طرابلس لیبی سفری که قرار بود از سوی صبری بوقادوم، وزیر خارجه الجزایر انجام شود، لغو کرد.

این شبکه ماهواره‌ای اعلام کرد که وزیر خارجه الجزایر حامل دعوتی رسمی از سوی عبدالمجید تبون، رئیس جمهوری این کشور به فائز السراج برای برگزاری مذاکره در الجزایر بود.

انتهای پیام

روسیه از چند صد پهپاد «کامیکازه» در اوکراین استفاده کرده است
هم اکنون بخوانید

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

10 − پنج =

دکمه بازگشت به بالا