کمربند سبز قم گسترده‌تر می‌شود

امیر سامع ظهر دوشنبه در نشست رسانه‌ای افتتاح و بهره‌برداری از ۱۱۰ پروژه شهرداری قم در ایام دهه فجر که در شهرداری قم برگزار شد، گفت: در حال حاضر نگاه اعتماد نو به نقل از برنامه محور در شهرداری حاکم است.

وی در خصوص پروژههای زیباسازی عنوان کرد: ردیف‌هایی در بودجه شهرداری مرکز، بودجه مناطق و در سازمان زیباسازی در نظر گرفته شده است و در زمینه زیباسازی ۱۵ پروژه با عدد ۴۰ میلیارد ریال افتتاح می‌شود که شامل مبلمان شهری، دیوارنگاری و غیره است.

سامع همچنین افزود: نورپردازی پروژه ۹ دی انجام شده است که از نظر حجم در کشور بی نظیر بوده همچنین از نظر معماری و تجهیزات نگهداری نیز قابل توجه است و۶ پروژه نورپردازی مانند پل مقداد، پل علیخانی، میدان ۷۲تن و تکمیل پروژه ۹دی نیز در دهه فجر با اعتباری بالغ بر بیش از یک میلیارد تومان افتتاح می‌شود.

معاون خدمات شهری شهرداری قم گفت: راهبرد مهم شهرداری در این حوزه حفظ باغات و احیای آنها، توسعه فضای سبز در محلات و ایجاد بوستان‌های فرا محله‌ای وشهری و  توسعه و ایجاد فضای سبز طولی در سطح شهر که این خصوص پروژه های مختلفی انجام شده است.

وی با بیان اینکه: سرانه کنونی فضای سبز شهر قم ۱۹ و ۷صدم درصد است، افزود: هنوز با استاندارد فاصله داریم و باید سرانه فضای سبز به ۲۸ متر مربع برسد یعنی ۸متر با استاندارد فاصله مانده است.

سامع خاطر نشان کرد: در زمینه توسعه کمربند سبز و توسعه بوستان‌های جنگلی انجام گرفته است و تکمیل کمربندی امام علی (ع)، سه راه خرمشهر، جاده اراک، توسعه بوستان ولایت با ۱۵هکتار توسعه،بوستان سردار سلیمانی، بوستان مرجعیت و بلوار فداییان اسلام منطقه هشت از جمله اقدامات انجام گرفته در زمینه گسترش کمربند سبز و توسعه بوستان‌های جنگلی بوده است و باید توجه داشت استان قم نیاز به سایه دارد.

معافیت زنان خشونت دیده از هزینه‌های دادرسی و درمان رایگان
هم اکنون بخوانید

وی در خصوص شبکه آبیاری قطره‌ای عنوان کرد : تقریباً تمام آب‌نماها در سطح شهر ایمن سازی و ساماندهی شده‌اند و ۳۱۳ کیلومتر توسعه فضای سبز طولی در سطح شهر صورت پذیرفته است.

سامع عنوان کرد:  اکنون اکثر بارش‌ها به صورت رگباری است وتأسیسات فعلی شهر نمی‌تواند جوابگوی این مسئله باشد و مشاورانی برای بازنگری طرح مقابله با آب‌گرفتگی و سیلاب اتخاذ شده اند.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

1 + چهارده =

دکمه بازگشت به بالا