تمهیدات جدید برای توسعه روابط تجاری با روسیه

محمدرضا فرشچیان در گفت‌وگو با ایسنا، اظهار کرد: آنچه در چارچوب توافقات ورود ایران به اتحادیه اوراسیا انجام شده و مذاکرات جانبی درباره آن نیز ادامه یافته است، می‌تواند فرصتی جدید برای اقتصاد کشور به وجود آورد و فعالان اقتصادی و تجار نیز امیدوارند با شکل‌گیری مقدمات لازم، این توافقات در عمل اجرایی شده و نتایج آن برای اقتصاد ایران محسوس باشد.

وی در پاسخ به این سوال که چه میزان از این توافقات به کاهش محدودیت‌های بانکی و نقل و انتقالات پول مربوط است، تصریح کرد: مذاکرات صورت گرفته بسیاری از حوزه‌ها را در بر می‌گیرد و در این بین کاهش محدودیت‌های بانکی نیز یکی از اصلی‌ترین این مسائل است. نه بازار ما برای روسیه و نه بازار آنها برای کالاهای ایران ناآشنا نیست و برای توسعه روابط اقتصادی باید به کاهش محدودیت‌ها فکر کرد.

عضو اتاق بازرگانی تهران درباره ظرفیت‌های صادراتی روسیه به ایران گفت: روس‌ها در شرایط فعلی می‌توانند در حوزه واردات نهاده‌های دام و طیور به ما کمک کنند و با توجه همکاری‌هایی که در سال‌های گذشته وجود داشته، با کنار زدن محدودیت‌ها می‌توان به توسعه این مشارکت امید داشت.

فرشچیان ادامه داد: در حوزه صادرات نیز محصولات کشاورزی ما بازار خوبی در روسیه دارند. ما از سال‌ها قبل در این بازار فعال هستیم و روسیه برای ما ناآشنا نیست و با توجه به نوع و کیفیت محصولات کشاورزی ایران، در صورت کم شدن محدودیت‌ها می‌توان به افزایش این حضور امیدوار بود.

به گفته وی، در حال حاضر تجار و فعالان اقتصادی در انتظار نهایی شدن اجرای این توافقات هستند تا تصویری دقیق‌تر از آینده تجاری دو کشور قابل ترسیم باشد.

با نرم افزار انتخاب رشته رایگان گزینه دو هیچ فرصتی از دست نخواهد رفت
هم اکنون بخوانید

به گزارش ایسنا، ایران از پنجم آبان امسال رسما به عضویت اتحادیه اقتصادی اوراسیا در آمد و در چارچوب آن از تخفیفات تعرفه‌ای در تجارت با اعضای این اتحادیه بهره‌مند شد.

روسیه به عنوان اصلی‌ترین عضو این اتحادیه در ماه‌های گذشته به عنوان یکی از اصلی‌ترین ظرفیت‌های صادراتی کالاهای ایران شناخته شده و فعالان اقتصادی ایران به دنبال گسترش حضور خود در این بازار هستند.

انتهای پیام  

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

14 − 3 =

دکمه بازگشت به بالا