تسهیلات روستایی برای مهاجرت نکردن است نه کسانی که برای منافع شخصی وارد روستا می‌شوند

حجت‌الاسلام والمسلمین مجتبی ذوالنوری امروز ۲۸ دی ماه در جلسه شورای اعتماد نو به نقل از برنامه‌ریزی و توسعه استان در استانداری قم گفت: باید بستر را برای ایجاد مهاجرت معکوس روستاییان در قم فراهم کرد.

نماینده مردم قم در مجلس افزود: برخی از افراد شهرنشین که هنوز ریشه در روستای پدری دارند به دنبال بازگشت به روستاها هستند. باید در این زمینه امکانات لازم را فراهم کرد.

وی بیان کرد: مهاجرت معکوس به روستا، یک پدیده مبارک و خوبی است و می‌تواند زمینه رشد و توسعه اقتصادی را در دل روستاها به وجود بیاورد، به همین دلیل باید اعتماد نو به نقل از برنامه و طرح مناسبی را در تحقق این امر ارائه داد.

حجت‌الاسلام والمسلمین ذوالنوری در مورد طرح‌های هادی در روستاها عنوان کرد: جهت ساخت‌وساز در روستاها باید یک‌ استاندارد مناسب را تعریف کرد تا بافت اصیل و هویت فرهنگی روستایی، دستخوش تغییر و تحول نشود.

وی خاطرنشان کرد: به هم خوردن بافت زندگی روستایی از اهداف مهاجرت معکوس به روستاها نیست و در این باره باید دستگاههای اجرایی در عملیاتی شدن طرح‌ها و ساخت و سازها بدان توجه داشته باشند.

نماینده مردم قم در مجلس گفت: باید در روند ساخت و سازها توجه خاصی به فرهنگ اسلامی ایرانی و بافت روستایی داشته باشیم.

وی افزود: البته برخی از افراد با هدف ساخت فضاهای تفریحی و تفرجگاهی ۳٫به روستاها عزیمت می‌کنند که این تفریح‌گاهها عمدتا فصلی است و آورده اقتصادی برای اهالی روستاها ندارد.

حجت‌الاسلام والمسلمین ذوالنوری عنوان کرد: اگر قرار است برای ساخت و سازهای روستایی، تسهیلاتی در نظر گرفته شود، نمی‌توان آن را به افرادی داد که صرفا برای منافع شخصی خود وارد روستاها می‌شوند.

به هر اقدام غیر سازنده در شورای حکام پاسخ محکم و متناسب می‌دهیم
هم اکنون بخوانید

وی خاطرنشان کرد: اگر امکانات و تسهیلات را در اختیار مردمی که قصد دارند به روستاها بازگردند قرار دهیم، موفقیت بیشتری در توسعه اقتصادی روستاها به دست می‌آید.

انتهای پیام/

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

چهارده − 7 =

دکمه بازگشت به بالا