آسمان جمهوری اسلامی ایران امن است/ اتفاق اخیر در حدود ۳۷ کشور دنیا رخ داده است


آسمان جمهوری اسلامی ایران امن است/ اتفاق اخیر در حدود ۳۷ کشور دنیا رخ داده است

کارشناسان مسائل غرب آسیا امشب ۲۴ دی‌ماه در اعتماد نو به نقل از برنامه گفت‌وگوی ویژه خبری به بررسی ابعاد سانحه هواپیمای اوکراینی پرداختند.

به گزارش اعتماد نو به نقل از ایلنا، سرتیپ خلبان علی عبداللهی معاون هماهنگ کننده ستاد کل نیرو‌های مسلح امشب ۲۴ دی‌ماه با حضور در اعتماد نو به نقل از برنامه گفتگوی ویژه خبری به بررسی ابعاد سانحه هوایی اوکراین پرداخت.

سرتیپ عبداللهی با اشاره به اینکه یکی از پیچیده‌ترین سیستم‌های دفاعی کشور مجموعه سامانه‌های دفاع هوایی است گفت: بخش‌های زیادی در این کار دخیل هستند لذا باید مراکز فرماندهی سیستم رادار مرکزی و سیستم رادار سامانه‌ها با یکدیگر هماهنگ شوند.

او با اشاره به اینکه اهداف هوایی سرعت بالایی دارند افزود: ساعت ۶ و ۱۵ دقیقه هجدهم دی ماه روز چهارشنبه این حادثه رخ داد در حالی که فرمانده نیروی هوافضا در ماموریت غرب کشور بودند، بعد از حدود ۴۵ دقیقه تا ۱ ساعت موضوع به فرمانده نیروی هوافضا اطلاع داده می‌شود و ایشان هم به سلسله مراتب خود نیز موضوع را اعلام می‌کنند.

معاون هماهنگ کننده ستاد کل نیرو‌های مسلح تصریح کرد:ح دود ساعت ۷ و نیم الی ۸ صبح موضوع به ستادکل نیرو‌های مسلح اطلاع داده شد که این اتفاق افتاده است، ستاد کل نیرو‌های مسلح بلافاصله فراخوانی را اعلام می‌کنند، در این فراخوان ماموریت‌ها به مسئولین مربوطه محول می‌شود.

آسمان جمهوری اسلامی ایران امن است

سرتیپ عبداللهی با اشاره به اینکه آسمان جمهوری اسلامی ایران امن است گفت: این اتفاق در حدود ۳۷ کشور دنیا رخ داده که ممکن است بر اثر خطای انسانی و یا سایر موارد بوده باشد؛ لذا ما هیچ مشکلی در امنیت هوایی کشور نداریم.

نگرانی درباره امنیت مرزهای شرقی به دلیل انتقال داعش به افغانستان وجود ندارد
هم اکنون بخوانید

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

15 − پنج =

دکمه بازگشت به بالا