آمادگی ایران و عمان بر توسعه همکاری در زمینه‌های آموزشی و پرورشی

به گزارش ایسنا، در این دیدار که سیدعلی موسوی زاده رایزن فرهنگی سفارت جمهوری اسلامی ایران نیز حضور داشت، دو طرف درباره همکاری‌های دوجانبه بویژه در زمینه آموزشی و پرورشی و راه اندازی مجدد مرکز آموزش زبان فارسی در مسقط را مورد بررسی قرار دادند.

سفیر جمهوری اسلامی ایران در عمان در این دیدار با ابلاغ سلام وزیر آموزش و پرورش به همتای عمانی و دعوت از او برای سفر به تهران، به ظرفیت‌های عظیم در زمینه دانش، فنآوری، تحقیق و نوآوری فناوری‌های نوین آموزش و پرورش ایران اشاره کرد و بر آمادگی جمهوری اسلامی ایران برای توسعه همکاری‌ها و انتقال تجارب باکشور عمان تاکید کرد.

سفیر ایران در عمان همچنین با اشاره به تفاهمنامه موجود میان دو کشور در زمینه مرکز آموزش زبان فارسی در مسقط، گفت: تلاش‌های خوبی برای راه اندازی مجدد این مرکز در مسقط صورت گرفته است و با تعاملات مثبتی که میان وزارت آموزش و پرورش عمان و رایزنی فرهنگی ایران انجام شده در انتظار آغاز رسمی فعالیت مرکز در آینده نزدیک هستیم.

در این دیدار «مدیحه بنت احمد الشیبانیه» وزیر آموزش و پرورش سلطنت عمان نیز با استقبال از توسعه همکاری‌های دوجانبه، آمادگی خود را برای سفر به ایران و مشاهده امکانات و پیشرفت‌های کشورمان در زمینه‌ آموزشی بویژه ارایه فرصت‌ها و عدالت آموزشی، رویکردهای تحصیلی در نظام آموزشی و تبادل تورهای مطالعاتی و فناوری و بهره گیری از تجربیات مختلف مراحل تحصیلی، اعلام کرد.

وی گفت: راهبردهای آموزشی عمان برای بیست سال آینده بر پایه نیازهای تخصصی آموزشی، علمی و فناوری کشور تدوین شده است و وزارت آموزش و پرورش از هرگونه همکاری که بتواند به پیشرفت این اعتماد نو به نقل از برنامه کمک کند، استقبال می‌کند.

واکنش معاون سیاسی رییس‌جمهور به اظهارات رییس‌جمهور چین در سفر به عربستان
هم اکنون بخوانید

انتهای پیام

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

19 + چهار =

دکمه بازگشت به بالا