جشن توانمندی هزار نیازمند در قم برگزار می شود

اکبر میرشکار پیش از ظهر امروز در نشست خبری با اصحاب رسانه که در سالن جلسات کمیته امداد استان برگزار شد، با ذکر این مطلب که در یک سال گذشته ۶۰۰ خانواده تحت پوشش کمیته امداد خودکفا و از چرخه فقر خارج‌شده‌اند، گفت: ۶۷۰ نفر برای دریافت وام به بانک‌های عامل استان معرفی‌شده‌اند، در هفدهم بهمن جشن توانمندسازی هزار خانواده که از چرخه فقر و کمک‌های کمیته امداد امام خمینی (ره) خارج‌شده‌اند برپا می‌شود.

وی با ذکر این مطلب که ۸۴۴ خانواده برای دریافت کالاهایی چون یخچال، گاز، پکیج، بخاری و کولر به کمیته امداد مراجعه کردند، بیان کرد: در راستای پاسخگویی به این درخواست‌ها ۲ میلیارد ریال پرداخت‌شده است.

وی افزود: بیش از ۲۸ میلیارد و ۶۰۰ میلیون تومان تسهیلات اشتغال‌زایی به مددجویان استان قم اختصاص داده شده است، این مبلغ در غالب تسهیلات اشتغال‌زایی تا سقف ۵۰ میلیون تومان به بیش از ۱۱۰۰ مددجو اختصاص پیداکرده است.

مدیرکل کمیته امداد امام خمینی(ره) قم گفت: در راستای فعالیت های فرهنگی یک هزار و ۳۰۰ خانواده به اردوی زیارتی مشهد مقدس اعزام شدند و همچنین  ۵۰۰ زائر در مراسم به پیاده‌روی اربعین شرکت کردند.

وی گفت: آموزش مهارت زندگی به پنج هزار و ۶۰۰ نفر و بهره‌مندی ۱۳ هزار نفر از سایر استان‌ها از اعتماد نو به نقل از برنامه‌های فرهنگی از دیگر اقدام‌های کمیته امداد قم بوده است.

میرشکار گفت: در یک ماه گذشته ۲ هزار و ۲۰۰ حامی برای فرزندان یتیم و محسنین جذب‌شده است و باوجود این‌که یتیم بدون سرپرست در قم وجود ندارد، ‌ولی همچنان بیش از یک هزار نفر از فرزندان محسنین بدون حامی هستند.

همکاری ستاد امر به معروف با آموزش و پرورش برای بازخوانی کتب درسی
هم اکنون بخوانید

وی بابیان اینکه ۲۲ هزار و ۴۸۹ خانواده شامل ۳۹ هزار و ۸۸۸ نفر تحت حمایت مستمر کمیته امداد قم است،افزود: از این تعداد ۲۰ هزار و ۵۲۵ خانواده مستمری‌بگیر می‌باشند و امسال بیش از ۴۳۰ میلیارد ریال به این خانواده‌ها مستمری پرداخت‌شده است.

میرشکار ادامه داد:در ۹ ماه امسال، ۳۸ هزار و ۷۲۶ نفر به دفاتر کمیته امداد این استان مراجعه و کمک موردی درخواست کرده‌اند که نسبت به سال گذشته ۶۰ درصد افزایش نشان می‌دهد.

وی بابیان این‌که در ۹ ماه گذشته ۴۳۰ میلیارد ریال اعتبارات دولت به‌عنوان مستمری به‌حساب خانواده‌ها پرداخت‌شده است، عنوان کرد:از سال ۹۵ تاکنون دریافتی خانواده‌های تحت پوشش کمیته امداد ۴٫۵ برابر شده است.

مدیرکل کمیته امداد امام خمینی(ره) قم بیان کرد: ۳۲ هزار و ۴۰۰ جفت کفش و ۲۱ هزار دست لباس بین کودکان توزیع‌شده که از محل کمک خیران، کمک‌های مردمی و ستاد مبارزه با قاچاق کالا بوده است.

میرشکار با اشاره به اقدامات صورت گرفته برای ازدواج جوانان تحت پوشش کمیته امداد گفت: در این مدت یک هزار و ۱۰ ازدواج بین خانواده‌های نیازمند در قم صورت گرفته که نسبت به ۹ ماه پارسال حدود ۳۰ درصد رشد داشته است،۱۰۵ میلیارد ریال بابت تأمین جهیزیه نقدی و کالا به این خانواده‌ها کمک شده است و تا پایان سال ۳۰۰ زوج دیگر نیز از کمک جهیزیه کمیته امداد بهره‌مند خواهند شد.

انتهای پیام

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

16 − 5 =

دکمه بازگشت به بالا