از برخورد با مقصران گرمخانه زنان تا پیشنهاد پرداخت وام میلیاردی به جوانان

به گزارش ایسنا، امروز (۷ دی ماه) ۴۵ خبر، مصاحبه و گزارش در اداره اجتماعی ایسنا منتشر شد که مهم‌ترین خبرهای امروز در ادامه می‌آید و با کلیک روی تیتر آن‌ها می‌توانید متن کامل خبر را بخوانید: 

برخورد بدون اغماض با مقصران مشکلات احتمالی گرمخانه زنان

سرپرست سازمان رفاه، خدمات و مشارکتهای اجتماعی با اشاره به گلایه‌های زنان کارتن خواب از رفتار نامناسب مدیریت گرمخانه منطقه ۱۲ تهران گفت: در حال بررسی دقیق موضوع هستیم و اگر محرز شود که قصورهایی صورت گرفته در راستای حفظ حقوق مددجویان اقدام لازم را بدون اغماض انجام خواهیم داد.

سید مالک حسینی در گفت وگو با ایسنا، در مورد وضعیت گرمخانه زنان در منطقه ۱۲ تهران گفت: بعضا در بازدید از مراکز ویژه نگهداری زنان، بارها با گلایه‌های مبنی بر رفتار بد با این افراد در گرمخانه منطقه ۱۲ روبرو شدیم که این مسئله سبب شد از حراست و بازرسی سازمان درخواست کنم که نسبت به بررسی این موضوع  ورود کند.

عمده علت مرگ ایرانیان در سال گذشته

از کل مرگ‌های ثبت شده در سال ۱۳۹۷، بیماریهای قلبی و عروقی با ۳۹ درصد بیشترین فراوانی مرگ در میان ایرانیان را رقم زده است.

به گزارش ایسنا، بر پایه مرگ و میرهای ثبت شده در سال ۱۳۹۷ میانگین سن مردگان برابر ۶۶.۰۹ سال است که از این میان مردان سهم ۶۴.۰۱ سال و زنان سهم ۶۸.۸۴ سال را به خود اختصاص داده اند. در کشور کمینه میانگین سنی مربوط به استان سیستان و بلوچستان و بیشینه آن مربوط به استان گیلان است به این ترتیب میانگین سنی شهروندان استان گیلان با ۷۰.۶۰ سال از سایر استان‌های کشور در سال گذشته بیشتر بوده است.

صرفه‌جویی‌های مالی بیمه سلامت به معنای کاهش پوشش‌های بیمه‌ای است؟

معاون بیمه خدمات سلامت سازمان بیمه سلامت، ضمن آنکه اجرای دستورالعمل‌های ابلاغی از سوی وزارت بهداشت را در صیانت از منابع سازمان بیمه سلامت موثر دانست،‌ یکی از راه‌های تحقق این هدف را منطقی کردن ارائه خدمات به بیمه‌شدگان خواند.

دکتر کوروش فرزین در گفت‌وگو با ایسنا، با تاکید بر اینکه سازمان بیمه سلامت هیچ اعتماد نو به نقل از برنامه‌ای برای حذف یا کاهش بسته خدمتی خود ندارد، گفت: تمام اقداماتی که در صدد اجرای آن هستیم برای منطقی کردن دریافت خدمات از سوی بیمه‌شدگان‌مان است. در راستای تبعیت از قانون بودجه، قانون اعتماد نو به نقل از برنامه ششم توسعه و قانون خرید راهبردی خدمات موظف هستیم خدمات خود را بر اساس راهنماهای بالینی و دستورالعمل‌های ابلاغی از سوی وزارت بهداشت طراحی کنیم.

هشدار درباره ۴ بیماری‌ غیرواگیر / مرگ سالانه ۹۷ هزار ایرانی به دلیل فشارخون

هر کسی که وارد دانشگاه می‌شود، باید شئونات پوشش را رعایت کند
هم اکنون بخوانید

دکتر علیرضا رئیسی -معاون بهداشت وزیر بهداشت ضمن هشدار نسبت به بیماری‌های غیرواگیر و عوامل خطر بروز آنها، اعتماد نو به نقل از برنامه این وزارتخانه برای کنترل چهار بیماری اصلی غیرواگیر را تشریح کرد.

تدوین لایحه‌ای جدید برای مقابله با «کودک همسری»

زهرا جعفری- کارشناس ارشد دفتر بررسی‌های امور حقوقی معاونت رییس‌جمهور در امور زنان و خانواده از تدوین  لایحه‌ جدید برای مقابله با کودک همسری خبر داد و گفت: این لایحه که حداقل سن ازدواج را برای دختران ۱۳ سال و برای پسران ۱۵ سال تعیین کرده است، با حمایت اعضای کمیته فرعی کمیسیون لوایح دولت به تصویب رسید.

جزییات پیشنهاد پرداخت وام ۲ میلیاردی به جوانان

روز گذشته معاون امور جوانان وزارت ورزش و جوانان پیشنهاد کرد تا به جوانان «وام تجمیعی» ۲ میلیارد تومانی پرداخت شود؛ پیشنهادی که به گفته وی می‌تواند مشکل ازدواج، اشتغال و مسکن جوانان را به صورت یکجا حل کند.

محمدمهدی تندگویان در گفت‌وگو با ایسنا، ضمن تشریح جزییات چگونگی اجرای این طرح و ضمانتهای لازمه آن، با بیان اینکه این یک پیشنهاد است و به عنوان کسی که در این حوزه بیش از ۲ سال شاهد مشکلات جوانان بودم آن را مطرح می‌کنم افزود: تاکنون کارهای زیادی از سوی دولت، مجلس و … صورت گرفته که در نهایت موضوع جوانان در کشور به سامان درستی برسد. قطعا تسهیل ازدواج هم جزو اهداف اصلی است.

چرا دانش آموزان، ۶ سال زبان انگلیسی می‌خوانند ولی چیزی یاد نمی‌گیرند؟

سرپرست حوزه تربیت و یادگیری زبان‌های خارجی سازمان پژوهش و اعتماد نو به نقل از برنامه‌ریزی آموزشی در واکنش به اینکه یکی از انتقادهای وارد به آموزش و پرورش این است که فرزندان ما شش سال زبان می‌خوانند اما هیچ چیز یاد نمی‌گیرند؟ گفت: این گزاره را بسیار شنیده‌ایم و گویی یک اصل پذیرفته شده است، اما آیا واقعا این گونه است که دانش‌آموزان ما به مدت شش سال یعنی از پایه هفتم تا دوازدهم زبان می‌خوانند و بعد هیچ یاد نمی‌گیرند؟ گاهی ما چیزهایی را آنقدر شنیده‌ایم که بدون هیچ سندی می‌پذیریم. در حالی که لزوما هر حرفی که زیاد تکرار می‌شود، درست نیست.

رضا خیرآبادی در گفت‌وگو با ایسنا، درباره چالش‌های کتب درسی زبان انگلیسی و تدوین استانداردهای جدید حوزه یادگیری زبان‌های خارجی اظهار کرد: این سوال مطرح است که آیا بهترین کتاب درسی انگلیسی را نوشته‌ایم؟ پاسخ به این سوال نیازمند بررسی ابعاد مختلف موضوع است. قطعا هر کتاب یا بسته آموزشی علی‌رغم مزیت‌ها و احتمالاً کاستی‌هایش امکان بهبود کیفیت دارد و مولفان و متخصصانی در سطوح مختلف علمی و دانشگاهی داریم که می‌توان از ظرفیت آنها برای تدوین کتب بهره جست.

الگوبرداری این‌بار از لمینت دندان سلبریتی‌ها!
هم اکنون بخوانید

شمال تهران چند مدرسه لاکچری دارد؟/ سکونت اغلب مسئولان دارای مدرسه در این مناطق

به گفته عضو شورای سیاست‌گذاری و نظارت بر مراکز و مدارس غیردولتی از میان ۱۷ هزار مدرسه غیردولتی، کمتر از ۵۰ مدرسه لاکچری و ویژه هستند که اغلب در شمال شهر تهران واقع شده اند و بیشتر مسئولان که شاید مدرسه هم دارند، آنجا ساکن‌اند این در حالیست که دولت باید از مدارس غیر ویژه حمایت کند تا آنها بتوانند با این مدارس خاص رقابت کنند.

به گزارش ایسنا، قدرت الله علیزاده درباره مشکلات معلمان و مربیان مدارس و پیش دبستانیهای غیردولتی از جمله بیمه و حقوق دریافتی پایین آنها گفت: انکار نمی‌کنم که مبالغ حقوق دریافتی کم است اما همه مدارس اینگونه نیستند.

انتقال یک قلاده پلنگ ایرانی به باغ وحش تهران + فیلم

هفته گذشته یک قلاده پلنگ ماده از پارک پردیسان تهران به باغ‌ وحش ارم منتقل شد. مدیر باغ وحش ارم تهران می‌گوید: این پلنگ ماده که اسمش «ماوی» است در خرداد ماه امسال درحالی‌که تنها دو ماه داشت از شکارچیان در شهرستان میانه آذربایجان شرقی کشف و ضبط شد.

امیر الهامی به ایسنا می‌گوید: «ماوی» به دلیل اینکه در سن دو ماهگی از طبیعت جدا شده بود امکان بازگشت مجدد به زیستگاه را نداشت. به همین دلیل پس از کشف و ضبط به پارک پردیسان تهران منتقل شد.

برخورد با ۲۴۵ آموزشگاه رانندگی متخلف در کشور

رییس مرکز صدور گواهینامه پلیس راهنمایی و رانندگی ناجا از برخورد با تخلفات ۲۴۵ آموزشگاه رانندگی در سراسر کشور و تعطیلی آنها خبر داد.

سرهنگ احمد کرمی اسد در گفت‌وگو با ایسنا، درباره نظارت بر آموزشگاه‌های رانندگی گفت: برابر آمارهای ما در کشور بیش از ۲۱۰۰ آموزشگاه رانندگی فعال است که اکثر آنها آموزشگاه پایه سوم است. ما بر تمام این آموزشگاه ها نظارت داریم و به شکل محسوس و نامحسوس اقدامات آنان و نحوه آموزش و امتحانات را رصد می‌کنیم.

به گزارش ایسنا، ‌پنج تیتر خبر پربازدید اداره اجتماعی در دوم دی ماه به ترتیب زیر می‌آید که با کلیک روی آن‌ها می‌توانید متن کامل خبر را بخوانید:

برخورد بدون اغماض با مقصران مشکلات احتمالی گرمخانه زنان

تدوین لایحه‌ای جدید برای مقابله با «کودک همسری»

جزییات پیشنهاد پرداخت وام ۲ میلیاردی به جوانان

شمال تهران چند مدرسه لاکچری دارد؟/ سکونت اغلب مسئولان دارای مدرسه در این مناطق

چرا دانش آموزان، ۶ سال زبان انگلیسی می‌خوانند ولی چیزی یاد نمی‌گیرند؟

انتهای پیام

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

20 + 17 =

دکمه بازگشت به بالا