پورمحمدی: جامعه روحانیت برای تقلیل تکثر در جبهه اصولگرایی تلاش می‌کند

به گزارش ایسنا، حجت‌الاسلام مصطفی پورمحمدی، دبیر عالی جامعه روحانیت در دهمین نشست مشترک این تشکل سیاسی اصولگرا با احزاب و تشکل‌های همسو، ضمن تقدیر از تلاش‌های شورای ائتلاف نیروهای انقلاب، گفت: این فعالیت‌ها و زحمات توانسته است در ساحت سیاسی جریان ارزشی وفاق و همدلی در پی داشته باشد و رسیدن به فهرست واحد را تا حد زیادی تسهیل کرده است.

وی با اشاره به اینکه جامعه روحانیت تمام تلاش خود را برای حصول وفاق و ارائه فهرست مشترک در نیروهای اصولگرا انجام می‌دهد، افزود: ما در شورای ائتلاف نقش همراهی و هدایت داشتیم که قرار شد موضوع داوری جامعه روحانیت مطرح باشد، بر این اساس انتظار این بوده که مکانیسم داوری در شورای ائتلاف در صورت بروز اختلاف یا سوءبرداشت، روشن و صریح بیان شود.

در بخش دیگری از این نشست آیت‌الله محمدعلی موحدی کرمانی رئیس جامعه روحانیت مبارز انتخابات امسال را مقطعی بسیار مهم دانست و گفت: در باب بار سنگین انتخابات که بر دوش همه ماست از ما ماخذه خواهد شد که شما برای برگزاری و توفیق آن چه کردید؛ بنابراین همه شما عزیزان باید نسبت به این مقطع، احساس وظیفه شرعی و قانونی کنید.

وی با بیان اینکه سرنوشت داوری جامعه روحانیت در سازوکار شورای ائتلاف و عملکرد آن، روشن و شفاف نیست تصریح کرد: اگر بر فرض، اختلاف‌نظر در هر مرحله‌ای بروز کرد نقش و چگونگی داوری جامعه روحانیت نباید مبهم باشد، بنابراین نقش داوری را روشن و بدون تعارف و کلی‌گویی بیان کنید.

همچنین حجت الاسلام محمدحسین موسی‌پور ضمن ارائه گزارشی از اقدامات و اعتماد نو به نقل از برنامه‌های جدید در ساختار و تشکیلات جامعه روحانیت و فرآیند عضوگیری در تهران و شهرستان‌ها، اظهار کرد: انتظار این است که تا پایان سال ۹۸ اولین مجمع عمومی جامعه روحانیت سراسر کشور را در تهران برگزار کنیم.

مهلت ثبت‌نام آزمون وکالت تمدید شد
هم اکنون بخوانید

وی با تاکید بر اهمیت تعیین‌کننده همنوایی و همصدایی نیروهای ارزشی و انقلابی، گفت: همانطور که در نشست‌های چند ماه اخیر به دنبال وفاق و همدلی حداکثری بودیم، اکنون نیز بر همگرایی و اتحاد بیشتر تاکید داریم. تلاش ما این است که تکثر و چندپارگی را به حداقل برسانیم و البته همه احزاب ولایی و انقلابی تاکنون بر این مهم اتفاق نظر داشته‌اند. بدون شک، با تقلیل تکثر در لیست‌های استانی و ارائه لیست واحد در تهران موفقیت در انتخابات پیش رو و تشکیل مجلسی کارآمد مورد انتظار است.

در پایان این نشست پس از طرح دیدگاه‌ها و نظرات از سوی نمایندگان تشکل‌ها و احزاب حاضر در جلسه تصمیم بر این شد که احزاب و گروه‌ها لیست‌های پیشنهادی خود را به ائتلاف ارائه نمایند و جامعه روحانیت با نظارت بر اجرای صحیح فرایند رسیدن به فهرست واحد، بر نتیجه و خروجی آن در تهران و استان ها نظارت و داوری لازم را اعمال کند و نیز بر اینکه داوری باید مطلق و فصل الخطاب باشد و در صورت بروز هر اختلافی مرجع تمام کننده، جامعه روحانیت در نظر گرفته شود، تاکید شد.

انتهای پیام

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دو × 2 =

دکمه بازگشت به بالا