اکرمی: اگر مسئله‌ای پیش نیاید تنور انتخابات گرم خواهد بود

سیدرضا اکرمی در گفت‌وگو با ایسنا در پاسخ به این پرسش که الزامات انتخاباتی ‌شدن فضای سیاسی کشور چیست؟ اظهار کرد: انتخابات مجلس موضوع جدیدی نیست؛ پیش از این ۱۰ دوره از این انتخابات برگزار شده است و تصور نمی‌کنم که الان نیز فضا متفاوت از سال‌های گذشته باشد. الان هم افراد مختلفی در مطبوعات، مصاحبه‌هایی انجام می‌دهند و به نظرم به اندازه لازم فضای انتخاباتی برقرار است؛ البته هنوز شورای نگهبان کار تایید صلاحیت‌ها را تمام نکرده است. حتماً پس از آن و با مشخص شدن افراد تاییدشده فضا انتخاباتی‌تر هم می‌شود.

وی افزود: یکی از دلایلی که هنوز احزاب و گروه‌ها چندان وارد فضای انتخاباتی نشده‌اند این است که ما در کشورمان تشکل‌های قوی نداریم. این یکی از مشکلات اساسی در هر دوره از انتخابات است؛ احزاب ما به جای‌ آنکه در طول سال فعالیت انتخاباتی داشته باشند تنها در فصل انتخابات فعالیت می‌کنند که متأسفانه تا زمانی که ماهیت آنان انتخاباتی نشود و مردم به عضویت آنها درنیایند همچنان در بر همین پاشنه خواهد چرخید.

این عضو جامعه روحانیت مبارز ادامه داد: امسال مشارکت انتخاباتی مردم در شهرستان‌ها و شهرهای کوچک مشکلی نخواهد داشت. حتماً مردم پای صندوق می‌آیند؛ چراکه در این شهرها تک‌نماینده باید انتخاب شود و رقابت بالاست. در تهران و کلان‌شهرها نیز اگر مسئله‌ای پیش نیاید تنور انتخابات گرم خواهد بود و مردم در آن شرکت خواهند کرد.

اکرمی در پایان گفت: اگر مسائل پیش‌بینی نشده برای کشور در طول ماه‌های منتهی به انتخابات پیش نیاید حتماً حضور مردم در انتخابات نیز تضمین شده است؛ یکی از مسائلی که ممکن است در طول ماه‌های منتهی به انتخابات پیش بیاید موضوعاتی شبیه همان اتفاقاتی است که در ماجرای بنزین پیش آمد و باعث شد دشمنان از آن سوء استفاده کنند اما اگر حواس خودمان را جمع کنیم و با درایت پیش برویم چنین اتفاقاتی نیز منجر به کاهش مشارکت نخواهد شد.

نادا صبوری، سهراب صالحین و ستاره داوری مشمول عفو رهبری قرار گرفتند
هم اکنون بخوانید

انتهای پیام

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

17 + یازده =

دکمه بازگشت به بالا