مخالفت با پیشنهاد فولاگر در مورد لایحه مالیات بر ارزش افزوده


مخالفت با پیشنهاد فولاگر در مورد لایحه مالیات بر ارزش افزوده

لایحه مالیات بر ارزش افزوده در دستور کار نمایندگان قرار گرفت و با پیشنهاد فولادگر در این باره مخالفت شد.

.به گزارش پایگاه خبری اعتماد نو به نقل از ایلنا، بررسی گزارش شور دوم کمیسیون اقتصادی در مورد لایحه مالیات بر ارزش افزوده در دستور کار نمایندگان قرار گرفت.

بر این اساس در بررسی تبصره ۲ ماده ۸ این لایحه حمیدرضا فولادگر پیشنهادی مطرح کرد که مالیات و عوارض پرداختی بابت خرید نهادها قابل تهاتر یا استرداد باشد این در حالی است که تبصره ۲ این ماده به شرح زیر است:

تبصره ۲- در صورتی که مودی فقط به عرضه کالاها و ارائه خدمات معاف اشتغال داشته باشد و یا طبق مقررات این قانون کالا و خدمات وی مشمول مالیات و عوارض نباشد مالیات و عوارض پرداختی بابت خرید نهادهای آنها قابل تهاتر یا استراداد نمی‌باشد.

پیشنهاد حمیدرضا فولادگر این بودکه لغت آخر این تبصره از نمی‌باشد به می باشد تغییر یابد. 

علیرضا محجوب در موافقت با این پیشنهاد گفت: ما برای سازمان تامین اجتماعی حساب کردیم که باید صد میلیارد تومان از او مالیات بگیرند. این پرداخت مالیات بابت خدمت رایگانی است که به بیماران می‌دهند. این در حالی است که ما نمی‌توانیم آن را پس بگیریم و اصلا پولی مبادله نشده است.

نماینده مردم تهران گفت: اینکه تصویب می‌کنید بخشی از موضوع است و در کمیسیون هم بحث کردیم اما توجه نکردند تصمیمی که می‌گیرید مشمول حال همه است و میلیاردها تومان گرفته می‌شود که قابل استرداد نیست.

عضو کمیسیون اجتماعی مجلس ادامه داد: عبارت آقای فولادگر یعنی می‌باشد درست است وقتی نمی‌باشد ذکر شود یعنی قابل استرداد نیست این یعنی فاصله حق و ناحق هزاران میلیارد تومان است و نه فاصله مالیات.

قالیباف برای رفع ابهامات اجازه تحقیق و تفحص از شهرداری تهران را بدهد/ جهانگیری و لاریجانی گزینه‌های مناسبی برای انتخابات ریاست جمهوری هستند/ حل مشکلات کشور نیازمند تصمیم‌های شجاعانه است
هم اکنون بخوانید

در نهایت پیشنهاد حمیدرضا فولادگر با ۷۸ رای موافق ۷۷ رای مخالف ۸ رای ممتنع از  ۲۰۷ نماینده حاضر در صحن رای نیاورد.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دو × 3 =

دکمه بازگشت به بالا