دوترته با انتقاد از دیوان کیفری بین‌المللی: مرا دار بزنید!

به گزارش ایسنا، به نقل از خبرگزاری رویترز، رودریگو دوترته، رئیس جمهوری فیلیپین جمعه در جریان مراسمی در مانیل از پشت شیشه ضدگلوله به حضار گفت: از تحقیقات احتمالی دیوان کیفری بین‌المللی نسبت به جنگم علیه موادمخدر نه احساس وحشت می‌کنم و نه تهدید.

وی به دانشجویان دانشگاه افسری و سربازان وظیفه گفت: شما با گفتن اینکه در دیوان کیفری بین‌المللی زندانیم خواهید کرد مرا نمی‌ترسانید. من هرگز به خودم اجازه نخواهم داد تا به این سفیدپوستان جواب بدهم. من هرگز، هرگز، هرگز به هیچ‌ یک از سوالات شما پاسخ نخواهم داد. از نظر من این یک موضوع کاملا مزخرف است. من تنها در مقابل مردم فیلیپین مسئول هستم. فیلیپینی‌ها مرا قضاوت خواهند کرد.

دوترته تاکید کرد: اگر شما می‌توانید مرا به خاطر آنچه انجام داده‌ام، دار بزنید، این کار را انجام دهید. این باعث افتخار من است.

اظهارات دوترته ۷۴ ساله درست مشابه اظهارات قبلی اوست که وی در ژوئیه درباره شورای حقوق بشر سازمان ملل مطرح کرده بود. دوترته و دولت‌اش به هزاران قتل غیرقانونی در جریان مبارزه با موادمخدر متهم شده‌اند. بر اساس گزارش خبرگزاری رویترز، برآورد می‌شود که از زمان آغاز این جنگ دوترته در سال ۲۰۱۶ میلادی حدود ۷۰۰۰ تن کشته شده‌اند.

دوترته که گهگاه از دیوان کیفری بین‌المللی انتقاد کرده است در مارس سال جاری میلادی اعلام کرده بود که می‌خواهد فیلیپین را از عضویت در این دیوان خارج کند. گرچه دیوان کیفری بین‌المللی تنها می‌تواند اعضای خود را محاکمه کند، قوانین این دادگاه تاکید دارد که روند خروج دست‌کم ۱۲ ماه زمان می‌برد.

سوریه خواستار لغو فوری تحریم‌های غیرقانونی غرب شد
هم اکنون بخوانید

فاتو بنسودا، دادستان دیوان کیفری بین‌المللی اخیرا اعلام کرد مقامات قصد دارند تا بررسی اولیه و مقدماتی در سال ۲۰۲۰ را نهایی کنند تا وی را قادر سازند که در مورد صدور مجوز برای آغاز تحقیقات درباره وضعیت فیلیپین تصمیم‌گیری کند.

انتهای پیام

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

5 × 3 =

دکمه بازگشت به بالا