کره شمالی درتلاش برای تقویت ظرفیت‌های دفاعی

به گزارش ایسنا به نقل از خبرگزاری یونهاپ، “کیم جونگ-ایل”، پدر “کیم جونگ اون”، رهبر کنونی کره شمالی به عنوان فرمانده عالی ارتش خلق کره شمالی در ۱۹۹۱، سه سال قبل از آنکه قدرت کشور را به دست بگیرد، منصوب شد.

“رودونگ سینمون”، روزنامه رسمی حزب حاکم کره شمالی، به تبلیغ سیاست اول رهبر فقید که با عنوان سیاست “سونگان” شناخته می‌شود، پرداخت و گفت ارتش این کشور نه فقط از نظر سیاسی، بلکه از نظر استراتژیکی و فناورانه هم به نیرویی شکست‌ناپذیر تبدیل شده است.

این روزنامه در سرمقاله‌ای نوشت: رهبر کیم جونگ-ایل در ساخت نیروهای انقلابی ما، تقویت دفاع ملی و توسعه ارتش خلق به نیرویی شکست‌ناپذیر، دستاورد چشمگیری داشت.

سرمقاله رودونگ سینمون نوشت: کشور نمی‌تواند بدون یک ارتش قدرتمند، قدرت پیدا کند. تاریخ به ما این واقعیت را درس می‌دهد که حتی یک کشور قدرتمند می‌تواند با یک ارتش ضعیف سقوط کند، در حالی که حتی یک کشور کوچک هم می‌تواند با ارتش قوی، از عزت یک کشور قدرتمند برخوردار شود.

این روزنامه تأکید کرد کره شمالی به لطف رهبر فقید، به صنعت دفاعی مدرن و مستقل دست یافته که به آسانی می‌تواند در صورتی که اراده کند، به خلق هرگونه تجهیز نظامی بپردازد.

این روزنامه همچنین به تبلیغ دستاوردهای کیم جونگ اون پرداخت و گفت تسلیحات رونمایی شده در رژه نظامی اخیر این کشور، نتایج فداکاری‌های او هستند.

پیونگ‌یانگ در ۱۰ اکتبر طی یک رژه نظامی به منظور گرامیداشت هفتاد و پنجمین سالگرد تأسیس حزب حاکم کارگر، از یک موشک بالستیک قاره‌پیمای جدید و یک موشک بالستیک پرتاب‌شونده از زیردریایی، رونمایی کرد.

روسیه: از سال ۲۰۲۰ آزمایش سامانه اس-۵۰۰ را آغاز می‌کنیم
هم اکنون بخوانید

انتهای پیام

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نه − 5 =

دکمه بازگشت به بالا