سازمان محیط زیست از صدور مجوز شکارچهارپا منفعتی نمی‌برد

به گزارش ایسنا کیومرث کلانتری در نشست تصمیم‌گیری درباره صدور تعداد محدودی مجوز شکار چهارپا در مناطق تحت مدیریت استان‌های متقاضی که در سازمان حفاظت محیط زیست برگزار شد با اشاره به ضرورت شفاف‌سازی و تنویر افکار عمومی برای  صدور پروانه شکار چهارپا در سال جاری و نقش بسیار مهم اساتید دانشگاهی، کارشناسان و تشکل‌های زیست‌محیطی برای آگاه سازی آحاد جامعه گفت: موضوع  صدور مجوز شکار علاوه بر اینکه در شرایطی می‌تواند به عنوان یک ابزار کارآمد در مدیریت حیات وحش کشور مورد استفاده قرار گیرد، قادر است در انتفاع جوامع محلی و رونق طبیعت گردی نیز نقش موثری ایفا کند.

وی تاکیدکرد: هر گونه تصمیم‌گیری درباره صدور مجوز شکار باید با در نظر گرفتن همه جوانب و شنیدن نظرات صاحبنظران و با تامل و تفکر لازم به انجام رسد و بدیهی است که هر گونه تصمیم‌گیری در این خصوص همانند سایر موارد موافقان و مخالفانی دارد و نظر همه برای ما قابل احترام است.

در ادامه این نشست شهاب‌الدین منتظمی – مدیرکل دفترحفاظت ومدیریت حیات وحش – نیز ضمن ارائه آماری از جمعیت حیات وحش گفت: در سال جاری سعی بر این است که مجوز شکار برای نرهای بالای ٩ سال در مناطق مورد نظر صادر شود .

وی افزود: نقاط قوت و ضعف صدور مجوز شکار به عنوان یک ابزار مدیریتی در حیات وحش و اقدامی برای انتفاع جوامع محلی و رویکرد مثبت آن در جهت ارتقای وضعیت حفاظت از حیات وحش کشور مطرح شد و تاکید شد درباره هر اقدامی که ممکن است آحاد جامعه نسبت به آن حساس باشند باید ابتدا شفاف سازی شود و تنویر افکار عمومی صورت گیرد.

با رفع موانع احداث بیمارستان ولیعصر اراک، تمام اعتبارات ساخت آنرا متقبل می شوم
هم اکنون بخوانید

 به گزارش پایگاه اطلاع رسانی سازمان حفاظت محیط زیست، در نهایت مقرر شد با محوریت دفتر حفاظت و مدیریت حیات وحش و براساس درخواست استان‌های متقاضی تعدادی مجور شکار چهار پا متناسب با جمعیت حیات وحش صادر شود.

انتهای پیام

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

سه × یک =

دکمه بازگشت به بالا