رییس جمهوری منتخب الجزایر سوگند یاد کرد

به گزارش ایسنا، به نقل از سایت اسکای نیوز، عبدالمجید تبون، رییس جمهوری منتخب ۷۴ ساله الجزایر در نخستین دور انتخابات ریاست جمهوری که ۱۲ دسامبر برگزار شد، با کسب ۵۸ درصد آراء پیروز شد.

طبق ماده ۸۹ قانون اساسی الجزایر، رییس جمهوری منتخب باید در برابر مردم با حضور کلیه ارگانهای عالی نظامی و غیرنظامی کشور پس از پیروزی در انتخابات سوگند یاد کند.

تبون هشتمین رئیس جمهوری الجزایر از زمان استقلال این کشور و جانشین عبدالعزیر بوتفلیقه، رییس جمهوری مستعفی الجزایر است که در نتیجه اعتراضات مردمی استعفا کرد.

وی پس از پیروزی در انتخابات خواستار گفت‌وگو با جنبش‌های مردمی شده و اعلام کرد، بدون به حاشیه راندن طرفی صفحه جدیدی در کشورش باز کرده و در نخستین ماه‌های ریاست جمهوری خود قانون اساسی کشورش را اصلاح می‌کند که طبق قانون اساسی جدید، دوره ریاست جمهوری هر رئیس جمهور فقط یک دوره بوده و اختیاراتش نیز کاهش یابد. اما با این وجود اعتراضات و تظاهرات در این کشور متوقف نشده و ساعاتی پس از اعلام نتایج اولیه انتخابات که نشان‌دهنده پیروزی تبون بود هزاران تن در میدان مرکزی البرید تجمع کردند. معترضان می‌گویند، انتخابات در شرایط نامناسبی برگزار شده و با پیروزی تبون در واقع محصول نظام بوتفلیقه قدرت را به دست می‌گیرد.

انتهای پیام

ترامپ: خواستار استقرار ۱۰ هزار نیروی گارد ملی در اطراف ساختمان کنگره قبل از ۶ ژانویه شدم
هم اکنون بخوانید

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

5 × سه =

دکمه بازگشت به بالا