بررسی گزارش پژوهشی اثربخشی فعالیت‌های فرهنگی و قرآنی سازمان اوقاف و امور خیریه

به گزارش ایسنا به نقل از پایگاه اطلاع رسانی دفتر هیئت دولت، جلسه کمیسیون اصلی فرهنگی هیئت دولت به منظور بررسی پیشنهاد وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی با عنوان “آیین نامه چگونگی هزینه کرد وجوه حاصل از حق التولیه، حق النظاره و هدایای مستقل و جدول میزان حق الزحمه امین و یا هیأت امنای اماکن مذهبی در سال ۱۳۹۸” که به صورت سالانه جهت تصویب به هیئت وزیران ارائه می گردد، تشکیل شد.

بر اساس آیین نامه مصوب سال گذشته “چگونگی هزینه کرد وجوه حاصل از حق التولیه، حق النظاره و هدایای مستقل و جدول میزان حق الزحمه امین و یا هیأت امنای اماکن مذهبی در سال ۱۳۹۷” سازمان اوقاف و امور خیریه مکلف به انجام پژوهش اثرسنجی اعتماد نو به نقل از برنامه اجرایی مرتبط با آیین نامه فوق الذکر شده است.

بر همین اساس، در این جلسه پژوهش “طراحی الگوی سنجش اثربخشی فعالیت های فرهنگی و قرآنی سازمان اوقاف و امور خیریه و پیاده سازی آن در بقاع منتخب (سه بقعه)” توسط این سازمان ارائه گردید. 

صالحی، رئیس کمیسیون فرهنگی دولت و وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی پس از ارائه گزارش پژوهشی سازمان اوقاف وامور خیریه اظهار کرد: انجام پژوهش اثرسنجی در خصوص این مصوبه هیئت وزیران، یکی از تجارب موفق در زمینه پژوهش‌های اثرسنجی سیاستی است که می‌بایست به استقبال آن برویم و پیشنهاد ما این است که مدل و روش‌شناسی انجام این پژوهش با سایر دستگاه‌های فرهنگی کشور توسط دبیرخانه کمیسیون فرهنگی دولت به اشتراک گذاشته شود تا منجر به تقویت سیاستگذاری مبتنی بر پژوهش در سایر دستگاه های فرهنگی کشور شود.

رایزن فرهنگی ایران با رهبر مسیحیان لبنان دیدار کرد
هم اکنون بخوانید

همچنین، بررسی آیین نامه چگونگی هزینه کرد وجوه حاصل از حق التولیه، حق النظاره و هدایای مستقل و جدول میزان حق الزحمه امین و یا هیأت امنای اماکن مذهبی در سال ۱۳۹۸ به جلسه آتی کمیسیون موکول شد.

لازم به ذکر است، جلسه اصلی کمیسیون فرهنگی روز یکشنبه ۱۷ آذر ۱۳۹۸ در محل دائمی جلسات کمیسیون با حضور صالحی، وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی به عنوان رئیس جلسه، دکتر غلامی، وزیر علوم، تحقیقات و فناوری، سلطانی فر، وزیر ورزش و جوانان، حاجی میرزایی، وزیر آموزش و پرورش، و با حضور روسای سازمان‌های اسناد و کتابخانه ملی و اوقاف و امور خیریه برگزار شد.

انتهای پیام

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

4 + شانزده =

دکمه بازگشت به بالا