ابراز نگرانی ایران از حضور کمرنگ کشورهای در حال توسعه در سطوح مدیریتی دفتر مقابله با جرم و مواد

به گزارش ایسنا، سفیر و نماینده دائم ایران نزد سازمان ملل و سایر سازمان‌های بین المللی مستقر در وین، بر اهمیت در دسترس بودن یک بودجه ثابت، قابل پیش بینی و کافی برای دفتر مقابله جهت تقویت ارائه کمک های فنی از سوی این دفتر به کشورهای در حال توسعه تاکید کرد.
   
غریب آبادی همچنین ضمن ابراز نگرانی عمیق از چالش های مالی پیش روی هیات بین المللی کنترل مواد مخدر و دبیرخانه آن به دلیل کمبود بودجه عمومی که بر توانایی های آن در تضمین نظارت بر اجرای معاهدات کنترل مواد مخدر اثر می گذارد، اظهار داشت: ضروری است تا ترتیبات مالی و اداری لازم برای تضمین استقلال کامل مالی و فنی هیات و قادر ساختن آن برای انجام وظایفش ذیل معاهدات مربوطه، اتخاذ گردد.

نماینده دائم کشورمان در همین راستا تاکید کرد که دریافت هرگونه کمک داوطلبانه توسط هیات، بایستی کاملا شفاف و در راستای ماموریت های اساسنامه ای آن باشد.

سفیر کشورمان در ادامه افزود: کشورهای عضو انتظار دارند تا دفتر مقابله قبل از معرفی و اجرای هر نوع اعتماد نو به نقل از برنامه و ابتکار جدید در سطوح زیر منطقه ای، منطقه ای و جهانی، و نیز در مورد فعالیت ها جاری و اعتماد نو به نقل از برنامه ریزی شده، با آن ها مشورت کند.

غریب آبادی با ابراز نگرانی از برخی اطلاعات موجود در گزارش مدیر اجرایی دفتر مقابله درخصوص نسبت ترکیب جنسیتی کارکنان و همچنین عدم توازن جغرافیایی در کارکنان دفتر، اظهار داشت: متاسفانه، تلاش ملموس و موثری از سوی دفتر جهت افزایش حضور نمایندگانی از کشورهای در حال توسعه در ترکیب کارمندان دفتر مشاهده نمی شود. وی، در این رابطه از مدیر اجرایی خواست تا ضمن ارائه یک اعتماد نو به نقل از برنامه جامع اقدام در این خصوص، تلاش های خود در جهت ایجاد توازن جغرافیایی در کارکنان دفتر مقابله در تمامی سطوح را افزایش داده و نتایج مربوطه را نیز به دو کمیسیون ارائه دهد.
انتهای پیام

برگزاری نخستین جلسه شورای‌عالی سیاست‌گذاری اصلاح‌طلبان در سال جدید
هم اکنون بخوانید

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

2 × 5 =

دکمه بازگشت به بالا