روایاتی ازمذاکرات ایران وژاپن/سازوکاری برای تجمعات قانونی/تاکید رییسی درباره نحوه برخورد بامردم

فرمانده کل ارتش در دیدار با جمعی از فرزندان شهدای شاخص ارتش جمهوری اسلامی ایران با بیان اینکه کشور ما حوادث سختی را گذرانده تا به وضعیت کنونی رسیده است گفت: حوادث و اتفاقاتی که این روزها رخ می دهد در مقایسه با دوران هشت سال دفاع مقدس قابل مقایسه نیست و وقتی آن دوران را در ذهن تداعی کنیم متوجه یاری خداوند و کار بزرگ شهدا می شویم و به این مطلب مهم دست می‌یابیم که چقدر بدهکار شهدا هستیم.

همچنین سردار جلالی در نشست هم­‌اندیشی مجریان، ناظران و نمایندگان دستگاه­‌های اجرایی مرتبط با پدافند غیرعامل، با تاکید بر اینکه دشمنان ما مشتریان اطلاعات مهندسی زیرساختی کشور هستند؛ اظهار کرد: پدافند غیرعامل باید به جای پیوست در ذات طرح‌های فنی و مهندسی به ویژه زیرساختی گنجانده شود.

حمید ملانوری، مدیرکل سیاسی وزارت کشور گفت: شوراهای تامین محل‌هایی را برای برگزاری تجمع یا راهپیمایی تعیین می‌کنند البته الزامی نیست که راهپیمایی‌ها و تجمعات فقط در این محل‌های از پیش تعیین شده، برگزار شود.

همچنین انوشیروان محسنی بندپی، استاندار تهران با اعلام تشکیل کارگروهی برای سرکشی به وضعیت آسیب دیدگان حوادث اخیر، تاکید کرد: آن کسانی که در حوادث اخیر بی گناه کشته شدند، باید شهید قلمداد شوند.

از انتخابات مجلس چه خبر؟

در روزهای گذشته فرمانداری‌های سراسر کشور، اسامی داوطلبان ردصلاحیت شده را به آنها اعلام کردند. هیات نظارت مرکزی بر انتخابات هم نحوه شکایات این افراد را اعلام کرد. همچنین آزمون علمی انتخابات میان‌دوره‌ای خبرگان رهبری در قم برگزار شد.

یک عضو هیات رئیسه مجلس: شکل‌گیری دو قطبی اصولگرایی – اصلاح‌طلبی در انتخابات آینده مجلس مقدور نیست

نایب رئیس کمیسیون حقوقی مجلس: جریانات مختلف فکری شور ویژه‌ای در انتخابات پیش رو ایجاد کنند

یک عضو فراکسیون ولایی مجلس: مردم از شعارها بیزارند و به اعتماد نو به نقل از برنامه رأی می‌دهند

فعالیت قانونی هشت جبهه سیاسی برای انتخابات مجلس

همچنین عباسعلی کدخدایی، سخنگوی شورای نگهبان گفت: ملاک شورای نگهبان در بررسی صلاحیت‌ها فقط قانون است. وی افزود: هیات‌های اجرایی کارشان را  انجام دادند، نتایج آن ارسال شد و در مرحله رسیدگی در هیات‌های استانی هستیم. امیدواریم در موعد مقرر قانونی نتایج را اعلام کنیم.

دولت لایحه هماهنگ‌سازی نظام پرداخت‌ها را برای رفع ناعدالتی تقدیم مجلس کند
هم اکنون بخوانید

مذاکره خصوصی روحانی و آبه

معاون ارتباطات و اطلاع رسانی دفتر رییس جمهوری در جدیدترین توئیت خود، یکی از مهم ترین بخشهای سفر روحانی به ژاپن را مذاکره خصوصی یک ساعته او با نخست وزیر ژاپن عنوان کرد و گفت: مذاکره روحانی و آبه با حضور هیات‌های دو کشور طولانی و مبسوط بود. تقریبا درباره همه موضوعات دوجانبه، منطقه‌ای و بین المللی مذاکره و بحث شد. اما آنچه این دیدار را اهمیتی افزون می‌بخشد مذاکرات خصوصی این دو بود که بیش از یک ساعت پشت درهای بسته انجام شد.

سید عباس عراقچی، معاون سیاسی وزیر امور خارجه هم در تشریح نتایج سفر رئیس جمهور به توکیو با اشاره به مذاکرات سنگین و فشرده صورت گرفته بین مقامات ایران و ژاپن در جریان سفر رئیس جمهور به توکیو گفت: در این مذاکرات در مورد مسائل دوجانبه، منطقه‌ای، بین المللی و همچنین مباحث مربوط به برجام و تحریم‌های آمریکا رایزنی و گفت‌وگو شد و قرار شد مشورت‌های دو کشور از نزدیک ادامه پیدا کند.

رئیس جمهور همچنین  پیش از ترک توکیو در نشستی در جمع شماری از مدیران ارشد بخش های سیاسی ، اقتصادی و فرهنگی ژاپن اعلام کرد که درهای ایران به روی دولت و شرکت های ژاپنی برای مشارکت و سرمایه گذاری در پروژه های بزرگ اقتصادی باز است و ایران و ژاپن به عنوان دو دوست قدیمی، نباید اجازه دهند که کشور ثالثی در روابط دوستانه آنها اخلال ایجاد کند. روحانی افزود: بی تردید تحریم‌های غیرقانونی آمریکا نمی تواند بلندمدت ادامه پیدا کند و آمریکایی ها ناچارند روزی این راه بدون خاصیت و پر از ضرر را رها کنند.

جلال میرزایی، رئیس کمیته سیاسی فراکسیون امید مجلس هم تاکید کرد که سفر حسن روحانی به ژاپن با توجه به جایگاه اقتصادی این کشور و شرایط امروز ایران که نیاز دارد با فعالان اقتصادی در سطح جهان ارتباط برقرار کند حائز اهمیت است. وی افزود: ژاپن از بعد سیاسی جایگاه ویژه ای در حل و فصل اختلافات در سطح جهانی دارد.

مقابله نیرو‌های حشدالشعبی با عناصر داعشی در نینوا
هم اکنون بخوانید

خواب زمستانی مخالفان FATF

تا کمتر از دو ماه دیگر تمامی اقدامات “مقابله‌ای” علیه ایران در صورت تصویب نشدن دو لایحه پالرمو وCFT وضع خواهند شد و عملا ایران به شرایط پیش از خرداد ۱۳۹۵ باز خواهد گشت. دو لایحه مذکور برای تصمیم‌گیری به مجمع تشخیص مصلحت نظام ارجاع شده است اما نمایندگان مجمع هنوز به نتیجه نهایی نرسیده‌اند.

یک وکیل دادگستری: با نپیوستن به FATF انجام معاملات عادی هم ممکن نیست

رئیس فراکسیون پاسخگوی مجلس: فرصت پیوستن به FATF محدود است، تصمیم عاقلانه‌ای گرفته شود

وزارت امور خارجه آمریکا در بیانیه‌ای، کشورهایی از جمله ایران، برمه، چین، اریتره، کره شمالی، پاکستان،‌ عربستان سعودی، تاجیکستان و ترکمنستان را دوباره تحت قانون بین‌المللی آزادی ادیان سال ۱۹۹۸،  در فهرست کشورهایی که مدعی است مرتکب «تخطی‌های جدی از آزادی ادیان» شده‌اند، قرار داد. ایران در سال ۲۰۱۸ هم از سوی آمریکا در این لیست قرار گرفته بود.

همچنین پایگاه اینترنتی نیروی دریایی آمریکا در اطلاعیه‌ای مدعی شد که کشتی تجاری آمریکایی به نام Maersk Kinloss، سه دریانورد ایرانی را در تاریخ ۱۸ دسامبر نجات داده است.

آیت الله رئیسی، در گردهمایی قضات دادسرای عمومی و انقلاب استان تهران گفت: احکام و آراء عادلانه قضات و دستگاه قضایی مرجع و پناهی است که مظلومان به آن روی می‌آورند و باید با مهربانی با آن‌ها برخورد شود. همه ما می‌دانیم که کار و پرونده زیاد است؛ اما گشاده‌رویی را نباید از دست داد. رئیس قوه قضاییه همچنین تصریح کرد: بازداشت افراد به منظور جمع آوری ادله ممنوع است ابتدا دلایل را جمع آوری کنید سپس درصورت ضرورت حکم دستگیری صادر کنید.

انتهای پیام

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

1 × سه =

دکمه بازگشت به بالا