سفر زائران با خودرو شخصی به مدیریت بهتر اربعین کمک کرد

به گزارش ایسنا، «قاسم سلیمانی‌دشتکی» امروز بعد از بازدید از مراکز  درمانی بهداشت و درمان، هلال احمر و مدیریت درمان تامین اجتماعی استان، با بیان اینکه تاکنون حدود ۳ میلیون و ۸۰۰ هزار تردد داشته از مرز مهران انجام شده است، اظهار کرد: خدمت‌رسانی به این جمعیت عظیم کار بسیار سختی است و همکاران علوم پزشکی، امداد و نجات هلال احمر و بیمه خدمات درمانی و مدیریت درمان تامین اجتماعی بسیار خوب کار کردند و هم در رفت و هم برگشت خدمات بی‌نظیری ارائه دادند.

وی با بیان اینکه امسال به خاطر تلاش همه جانبه مسئولان در امداد و نجات و درمان هم پیشگیری‌های خوبی صورت گرفت و بیماری خاصی شیوع پیدا نکرد، ادامه داد: از ارکانی که خوب توانست در ایام اربعین خدمات‌رسانی کند بخش امداد و نجات و بهداشت و درمان و تامین اجتماعی بود.

استاندار ایلام با بیان اینکه در اربعین امسال درمانگاه‌های سپاه، ارتش و بخش خصوصی نیز همکاری بالایی داشتند، تاکید کرد: باید آسیب‌شناسی کنیم و نقاط قوت و ضعف را شناسایی کنیم تا در سال‌های آینده این مشکلات برطرف شود.

سلیمانی‌دشتکی در جریان بازدید از بیمارستان صحرایی سپاه هم گفت:  سپاه مثل سال‌های گذشته تمام قد در اربعین کمک کار ما بود و با تعامل و همکاری همه نهادها و سازمان ها، تردد زائران را بدون هیچ مشکلی مدیریت شد.

|

وی گفت: سپاه در تمامی زمینه‌ها از جمله امنیت، اسکان زائران، تغذیه و البته در مباحث پزشکی امکانات بسیار خوبی در مرز مهیا کرد که از سردار شاکرمی برای مدیریت این موضوع  قدردانی می‌کنیم.

تاریخ یک‌صد ساله «چاپ، نشر و مطبوعات ایران» بررسی می‌شود
هم اکنون بخوانید

استاندار ایلام ادامه داد: بیمارستان صحرایی سپاه هم دارای امکانات بسیار خوبی بود و به صورت رایگان زائران را مداوا می‌کرد و این کار جای تقدیر دارد.

سلیمانی با بیان اینکه تا دیشب حدود ۱ میلیون و ۶۰۰ هزار نفر  ورودی  و ۱ میلیون و ۷۰۰ هزار خروجی از مرز مهران ثبت شده است، تصریح کرد: اگر با ترددهای محرم محاسبه کنیم جمع کل ترددها به ۳ میلیون و ۷۰۰ هزار نفر خواهد رسید.

وی گفت: امروز تا ساعت یازده نزدیک به ۸۰ هزار نفر تردد ثبت شد و پیک تردد در اربعین امسال به ۳۲۶ هزار نفر در یک شبانه‌روز رسید و در جمع به تردد ۴ میلیون نفر خواهیم رسید.

استاندار ایلام ادامه داد: همه‌ی مسئولان و مردم کمک کردند و ارکان نظام و رسانه‌ها دست به دست هم دادند تا این کار بزرگ به خوبی انجام شد و هر چند ساخت  زیرساخت‌ها به سرعت پیش رفت ولی باز هم بخشی برای سال آینده باقی ماند.

سلیمانی دشتکی با بیان اینکه  امسال بر خلاف سال گذشته در بحث خدمات رسانی، آب، غذا، دارو ، درمان و حمل و نقل مشکل نداشتیم، گفت: در آینده مشکلاتی از جمله سایه‌بان با توجه به گرمای هوا و سرویس‌های بهداشتی خواهیم داشت که این مشکلات احصاء شده‌اند.

وی با بیان اینکه نقطه‌ی قوت امسال این بود که اکثر زائران با خودروهای شخصی سفر کردند و بالای یک میلیون تردد خودرو در مهران داشتیم، تصریح کرد: تردد ۳۴۷۵ اتوبوس در یک شبانه‌روز در مرز مهران رکوردی مهم محسوب می‌شود.

انتهای پیام

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

6 + 17 =

دکمه بازگشت به بالا