حضور انجمن زنان ناشر در نمایشگاه فرانکفورت

به گزارش ایسنا بر اساس خبر رسیده، مژگان اکبری یکی از اعضای شورای سیاستگذاری انجمن فرهنگی هنری زنان ناشر به نقل از مریم جدلی رییس هیات مدیره و مریم‌السادات ظهوریان مدیرعامل انجمن زنان ناشر گفت: انجمن فرهنگی هنری زنان ناشر با ۱٣٠ عنوان کتاب در حوزه ادبیات و علوم انسانی در هفتاد و یکمین دوره نمایشگاه بین‌المللی کتاب فرانکفورت شرکت کرده است.
او افزود: یکی از اهداف انجمن در این عرصه بزرگ بین‌المللی فعالیت و تعاملات فرهنگی به ویژه در حوزه زنان و آشنایی با تشکل‌های خارجی و شناساندن چهره غنی فرهنگ ایرانی است. انجمن فرهنگی و هنری زنان ناشر در نخستین روز با چندین ناشر خارجی دیدار و گفت‌وگو کرد و گرنت و چاپ آثار دوزبانه از جمله محورهای گفت‌وگو در این دیدارها بود.
اکبری گفت: شورای سیاستگذاری انجمن فرهنگی هنری زنان ناشر همچنین در دومین روز از نمایشگاه با دو ناشر فرانسوی و چینی برای تبادل و خرید رایت آثار ایرانی مذاکره کرد. ناشران خارجی متقاضی چاپ کتاب‌هایی با محوریت زن، غیرداستانی، اجتماعی، موضوعات روز و جنگ ایران و عراق هستند. در تبادل رایت آثار برتر ایرانی کتاب‌ها نیز با استقبال از اجرای طرح گرنت، ترجمه و انتشار کتاب ایرانی مورد حمایت قرار خواهد گرفت.
او افزود: پیرو مذاکرات انجام‌شده با ناشران خارجی، آن‌ها برای خرید رایت کتاب‌های داستان‌ کهن فارسی، کتاب‌های کودک و موضوعات جامعه‌شناختی و نسبت به همکاری‌های آینده ابراز تمایل کردند.
عضو شورای سیاستگذاری انجمن فرهنگی هنری زنان ناشر اظهار کرد: در سومین روز نمایشگاه کتاب فرانکفورت، اعضای انجمن فرهنگی و هنری ناشران زن با چند ناشر خارجی ازجمله یک ناشر مالزیایی دیدار کردند و در این دیدار قرارداد سه عنوان کتاب کودک که مذاکرات درباره آن در تهران صورت گرفته بود در نمایشگاه کتاب آلمان نهایی شد.
اکبری در پایان گفت: مقرر شد پس از پایان هفتادویکمین دوره نمایشگاه بین‌المللی کتاب فرانکفورت مذاکرات صورت‌گرفته ادامه پیدا کند تا براساس آن، فروش رایت کتاب‌ها نهایی شود. البته تا پیش از پایان نمایشگاه، مذاکرات ادامه خواهد داشت.
به گفته او، این ملاقات‌ها با همتایان فرهنگی و ناشران خارجی درنمایشگاه کتاب فرانکفورت با هماهنگی هایی که توسط مسئول امور بین‌المللی انجمن در ایام نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران انجام شده است، صورت گرفت.
هفتاد ویکمین نمایشگاه کتاب فرانکفورت ۲۰۱۹ تا ۲۸ مهر ۱۳۹۸ ادامه دارد.

«فیلم بازی پویانمایی لوپتو» افتتاح شد
هم اکنون بخوانید

انتهای پیام

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

پنج × 5 =

دکمه بازگشت به بالا