نگاه به معلولیت تغییر کند

به گزارش ایسنا، علیرضا حاجیونی در نشست با انجمن نابینایان استان بوشهر ضمن تبریک روز جهانی عصای سفید افزود: بسیار خرسندم که امروز افراد دارای معلولیت از جمله نابینایان عزیز به درجه‌ای از توانمندی رسیده‌اند و برای برقرای ارتباط و رفع نیازهای خود تلاش می‌کنند و گوشه گیر نمی‌مانند و تسلیم نمی‌شوند.

وی ادامه داد: باعث افتخار ماست که در این عزیزان گرایش های فرهنگی-هنری، و علائق ورزشی وجود دارد و در بعضی رشته‌ها در سطح ملی مدال‌آور و افتخار آفرین هستند و این خود نقطه قوتی است که با وجود مشکلاتشان و موانع، دست از تلاش برنمی‌دارند. 

این مسئول بیان کرد: وظیفه خود می‌دانیم که تسهیل‌کننده‌ی کار  باشیم و برای خوداتکایی و هم‌افزایی نابینایان حمایت‌گر باشیم.

حاجیونی اظهار کرد: نگاه به معلولیت به عنوان محدودیت باید تغییر کند؛ به این منظور، ریشه‌های این نوع تفکر، از سنین کودکی نیاز به اصلاح دارد.

سرپرست بهزیستی استان بوشهر اضافه کرد: امیدواریم که با استفاده از تکنیک ها و روشهای تشخیص زودهنگام، با افزایش سطح سواد سلامت عموم مردم و پیشگیری از بیماری های مسبب نابینایی، بتوانیم از بروز معلولیت نابینایی و کم بینایی جلوگیری کنیم. 

آموزش جهت یابی خاص نابینایان نیست

رییس انجمن نابینایان استان بوشهر عنوان کرد: باید بر نگرش افراد جامعه کار کنیم تا نگاهی مثبت نسبت به توانمندی‌های نابینایان داشته باشند، این فرهنگ سازی باعث می‌شود جامعه به صورت خودکار زمینه را برای نابینایان مناسب کند.

ابراهیم صداقت گفت: هم اکنون ۲۳ سال است که انجمن نابینایان استان تشکیل شده؛ در حالی‌که در ابتدای راه اندازی انجمن، فردی با تحصیلات عالیه وجود نداشت که عضو انجمن شود، ولی امروز بسیار خرسندم که نابینایان زیادی با تحصیلات بالا وجود دارند که با تلاش و کوشش و باور همدیگر به عضویت این انجمن درآمده اند.

دریافت ۶۰ میلیون دُز واکسن «اسپوتنیک وی»‌ روسیه تا پایان پاییز ۱۴۰۰
هم اکنون بخوانید

وی یکی از فعالیت های مهم انجمن را آموزش جهت یابی دانست و گفت: از سال گذشته تاکنون این آموزش را شروع کرده ایم و شاید افراد جامعه آموزش جهت یابی را خاص نابینایان بداند، اما هدف از آموزش جهت یابی برای نابینایان در کنار بینایان است. 

رییس انجمن نابینایان بوشهر تصریح کرد: با این آموزش یک بینا باید بداند که چگونه با نابینا برخورد کند و یک نابینا هم بداند چگونه حرکت کند. از سال گذشته تاکنون برای کسانی که احساس نیاز به این آموزش می کردند دوره هایی را با این محور برگزار کردیم. 

انتهای پیام 

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

هجده − هشت =

دکمه بازگشت به بالا