دست اندازی به طبیعت و حیات وحش خط قرمز ماست

به گزارش ایسنا سعید محمودی امروز در سومین بازدید خود از مجموعه محیط زیست استان تهران با اشاره به اینکه ساختار محیط زیست شهر تهران با تعدد ماموریت‌ها و معضلات محیط زیستی آن هم خوانی و هم راستایی ندارد، اظهارکرد: جغرافیای استان تهران و سیاست‌های این شهر تاثیرات ملی و حتی جهانی دارد و این یک فرصت است.

وی با بیان اینکه تهران یک شهر عادی نیست و کارکنان آن هم نباید عادی باشند، گفت: کارکنان این شهر باید تاثیرگذاری زیادی در امور داشته باشند، خصوصا در حوزه محیط زیست که یک حوزه مهم، فراگیر و تاثیرگذار است.

محمودی در ادامه با اشاره به اینکه در تهران برای داشتن یک شهر پایدار و سالم باید همه شاخص‌ها، مؤلفه‌ها و موضوعات مرتبط با محیط زیست پایش شود،گفت: هر آن چیزی که مربوط به محیط زیست است و می‌تواند به آن آسیب برساند باید توسط کارشناسان محیط زیست به‌طور مستمر پایش شود.

وی با تاکید بر اینکه باید اعتماد نو به نقل از برنامه‌ریزی مناسب و مدونی برای پایش واحدهای صنعتی در تهران داشته باشیم، به موضوع آلودگی هوای تهران نیز به عنوان یکی از معضلات جدی در تهران اشاره کرد و گفت: در موضوع آلودگی هوا ملاک عمل برای ما همان قانون هوای پاک است و همه دستگاه‌ها و مسئولان مرتبط استان باید بر اساس این قانون، اعتماد نو به نقل از برنامه‌ریزی و اقدام کنند.

مدیرکل حفاظت محیط زیست استان تهران در بخشی دیگری از سخنان خود در خصوص برخورد با متخلفان شکار و صید با بیان اینکه  برخورد با متخلفان این حوزه باید با برخورد سایر تخلفات محیط زیستی متفاوت باشد، تاکید کرد: متخلف شکار و صید باید به‌سرعت نتیجه کردار و رفتار خود را ببیند و برخورد قانونی با اشد مجازات با این متخلفان باید به انجام برسد.

توسعه همکاری علمی ایران و بلاروس با محوریت صنایع نفت، گاز و مدیریت منابع آب
هم اکنون بخوانید

در ابتدای این نشست مسعود زندی – رئیس اداره حفاظت محیط زیست شهر تهران- نیز با بیان اینکه استان تهران مجموعا حدود  ۸۵۰۰ واحد صنعتی  ثبت شده ، ۴۰۰ واحد کارواش، حدود ۱۷۰ واحد بیمارستانی و ۳۵۰۰ رستوران دارد، گفت: این واحدها بخشی از دسته‌بندی‌های صنعتی و صنفی است و از این منظر می‌توان گفت، تهران مجموعه‌ای از مشکلات زیست محیطی را به همراه دارد.

به گزارش روابط عمومی حفاظت محیط زیست استان تهران، وی با اشاره به اینکه در بخش صنعت، بیمارستان و کارواش‌ها ملزم به پایش این واحدها هستیم، اظهار داشت: این واحدها را به‌طور مستمر رصد می‌کنیم، در صورت نیاز اخطاریه می‌دهیم و با هرگونه تخلف برابر ضوابط قانونی برخورد می‌کنیم.

انتهای پیام

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

5 × سه =

دکمه بازگشت به بالا