افزایش موقتی غلظت آلاینده‌ها در هوای تهران

حسین شهبازی در گفت و گو با ایسنا اظهار کرد: پیش‌بینی‌های انجام شده در شرکت کنترل کیفیت هوا نشان دهنده افزایش موقتی غلظت برخی آلاینده‌ها طی صبحگاه امروز (۸ اردیبهشت) است و همراه با تغییر شرایط جوی در طول روز برای برخی ساعات افزایش میزان ااعتماد نو به نقل از برناکی و وزش باد موثر به بزرگی بین ۳ تا ۵ متر بر ثانیه انتظار می‌رود.

وی با بیان اینکه این شرایط سبب پراکندگی آلاینده‌ها و بهبود وضعیت کیفیت هوای بیشتر مناطق شهر تهران خواهد شد، تصریح کرد: به‌تدریج طی شبانگاه از میزان ناپایداری جوی کاسته می‌شود و با تداوم این وضعیت جوی تا صبحگاه فردا (۹ اردیبهشت) افزایش نسبی در غلظت آلاینده‌ها طی برخی ساعات دور از انتظار نیست.

به گفته مدیر واحد مدل‌سازی و پیش‌بینی شرکت کنترل کیفیت هوای تهران این شرایط پابرجا نیست و به‌تدریج طی فردا (۹ اردیبهشت) بر میزان ناپایداری جوی افزوده می‌شود که افزایش ابر و وزش باد موثر را به دنبال دارد.

شهبازی ادامه داد: از این رو با وجود افزایش موقتی غلظت برخی آلاینده‌ها، ناپایداری‌های جوی حاکم در طول روز سبب برقراری شرایط مطلوب کیفیت هوا در بیشتر مناطق پایتخت می‌شود همچنین دمای هوای تهران تا روز آینده روند افزایشی دارد.

وی در پایان با اشاره به اینکه کیفیت هوای ۲۴ ساعت گذشته تهران منتهی به ۸ صبح امروز با میانگین ۵۱ در شرایط سالم قرار داشت، تصریح کرد: کیفیت هوای هم اکنون نیز با میانگین ۵۸ همچنان در شرایط سالم است.

انتهای پیام

اطلاعیه وزارت آموزش و پرورش درباره شایعه «تصمیم دیگر درباره مدارس»
هم اکنون بخوانید

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

چهار × 5 =

دکمه بازگشت به بالا