اکرمی: راهپیمایی اربعین نماد بارز وحدت میان مسلمانان است

حجت الاسلام والمسلمین سید رضا اکرمی در گفت‌وگو با ایسنا، با اشاره به اهمیت برگزاری راهپیمایی اربعین اظهار کرد:  دو سه سال است که زیارت اربعین از ابعاد سیاسی، اجتماعی و دینی اهمیت پیدا کرده است. چرا که در این مراسم شاهد حضور میلیونی مسلمانان از کشورهای مختلف در کنار یکدیگر هستیم که سبب ارتباط گرفتن آنان با یکدیگر می‌شود و به نوعی شرایط را برای تعامل بیشتر میان مسلمانان و حفظ وحدت فراهم می‌کند.

وی با بیان اینکه آنچه که در راهپیمایی اربعین آثاری اجتماعی و سیاسی به همراه دارد حفظ وحدت مسلمانان در شرایط فعلی است اظهار کرد: فلسفه قیام عاشورا نیز همین ایجاد وحدت و یکپارچگی میان مسلمانان بود چنانچه بعد از این قیام نیز شاهد رفع بسیاری از کدورت‌ها و ناآگاهی‌ها در میان مسلمانان بودیم و امروز هم این موضوع همچنان کارکرد خود را حفظ کرده است.

این عضو جامعه روحانیت مبارز در پایان تاکید کرد: موضوع راهپیمایی اربعین امروز می‌تواند از لحاظ سیاسی و اجتماعی نمونه‌ای از وجود وحدت میان مسلمانان و به خصوص شیعیان و اهل تسنن به شمار آید و راه را بر تفرقه‌های عمومی، مذهبی و دینی ببندد. آن هم در منطقه‌ای که امروز آبستن درگیری‌های مذهبی شده است.

انتهای پیام

مجلس در جریان بودجه هر همکاری کرد تا دولت دستش باز باشد/ دولتی‌ها دیگر نمی‌توانند بهانه بیاورند/ دستگاه‌های نظارتی در انتخابات امسال تنگ‌نظری‌ها را کنار بگذارند
هم اکنون بخوانید

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

چهار × دو =

دکمه بازگشت به بالا