فردا آخرین مهلت ارسال اظهارنامه مالیات بر ارزش‌افزوده

هاشم دینی در گفت‌وگو با ایسنا، با بیان اینکه مطابق قانون، مودیان مالیاتی مکلف‌اند اظهارنامه هر دوره مالیاتی را حداکثر ظرف ۱۵ روز بعد از پایان هر دوره تسلیم و مالیات متعلق را پرداخت کنند، اظهار کرد: بر این اساس آخرین مهلت ارسال اظهارنامه مالیات بر ارزش‌افزوده فصل تابستان، ۱۵ مهرماه امسال است.

این مسئول ادامه داد: لذا مودیان تا ۱۵ مهرماه مهلت دارند اظهارنامه مربوط به دوره تابستان را ارائه و مالیات متعلقه را پرداخت کنند.

دینی خاطرنشان کرد: مودیان به منظور تسریع در انجام امور، تکالیف قانونی خود را به روزهای پایانی این مهلت موکول نکنند و مودیان مالیات بر ارزش‌افزوده می‌بایست با مراجعه به سامانه اینترنتی به نشانی www.evat.ir به ارائه اظهارنامه و پرداخت مالیات اقدام کنند.

به گزارش ایسنا، مالیات ارزش‌افزوده «مالیات غیرمستقیمی» است که مصرف‌کننده (خریدار) آن را به همراه بهای خرید کالا یا خدمات می‌پردازد و دریافت‌کننده (فروشنده) موظف است مقدار مالیات دریافتی را به خزانه دولت واریز کند.

مالیات ارزش‌افزوده به همه خدمات و کالاهایی تعلق می‌گیرد که در برابر پول در داخل کشور داد و ستد می‌شود، مگر آنکه در قانون برای آن شرایط ویژه، از جمله تخفیف‌هایی در نظر گرفته باشد.

انتهای پیام

حداقل یکبار تا پایان سال 1401 از کارت سوخت شخصی خود استفاده کنید
هم اکنون بخوانید

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بیست − هفده =

دکمه بازگشت به بالا