ایران هیچ نیازی به مذاکره با کشورهای اروپایی ندارد

به گزارش ایسنا، آیت‌الله غلامعلی صفایی بوشهری در خطبه‌های نمازجمعه بوشهر بیان کرد: جمهوری اسلامی ایران یک کشور مهم در حوزه اقتصاد انرژی فسیلی نفت و گاز، دارای اهمیت بالا در عرصه فرهنگی، و تاثیرگذاری سیاسی فوق‌العاده در منطقه است و موقعیت ویژه، مهم و استراتژیکی در جهان دارد. 

وی با تاکید بر تقویت فرهنگ مقاومت و ایستادگی اظهار کرد: اگر استراتژی استقامت و ایستادگی در کشور وجود نداشته باشد بی شک استقلال، فرهنگ اسلامی، هویت ملی و دینی از بین می‌رود. 

امام جمعه بوشهر امید به آینده را از ضروریات جامعه دانست و تصریح کرد: متاسفانه در حال حاضر دشمنان در فضای مجازی و حقیقی درصدد هستند تا جامعه را از آینده ناامید کنند. 

نماینده ولی فقیه در استان بوشهر بیان کرد: در طول ۴۰ سال گذشته دشمنان انواع توطئه‌ها را برای تزریق فرهنگ ناامیدی در جامعه اسلامی اعمال کردند ولی انقلاب اسلامی مقاوم‌تر از همیشه ایستاده است.

آیت الله صفایی بوشهری با تاکید بر ضرورت اعتماد به جوانان تصریح کرد: مسئولان باید به جوانان اعتماد کنند زیرا جامعه نیازمند یک دگردیسی و تحول در ساختار مدیریتی و اعتماد نو به نقل از برنامه‌ریزی است. در این راستا باید به خلاقیت، قدرت فکر، مدیریت و فعالیت جوانان اعتماد کرد تا جریان توسعه و رشد کشور استمرار یابد. 

وی تاکید کرد: تنها راه مقاومت اقتصادی، توجه به تولید و رونق آن است لذا باید فضای مناسبی را برای تولیدکنندگان کوچک و بزرگ فراهم کرد.

خطیب جمعه بوشهر با اشاره به اینکه شرکت‌های و کارخانه‌های بزرگ به اسم خصوصی سازی واگذار شده اند، گفت: اکنون بسیاری از شرکت‌ها و کارخانه‌های واگذار شده تعطیل و بسیاری از شرکت‌های کوچک، نیمه سنگین، و سنگین نیز که جوانان تاسیس کرده‌اند با تمام ظرفیت و توان خود کار نمی‌کنند.

رویدادی تخصصی در عرصه چاپ و حقوق مترجمان تئاتر
هم اکنون بخوانید

آیت‌الله غلامعلی صفایی بوشهری با اشاره به تاکیدات مقام معظم رهبری افزود: مذاکره با آمریکا مانند مذاکره با یک جبهه جنایتکار است که هیچ اعتمادی به آن نیست چرا که می‌خواهد از طریق مذاکره بهره کشی سیاسی و اقتصادی کرده و حق دیگران را تضییع نماید. 

نماینده ولی فقیه در استان بوشهر بیان کرد: کشورهای اروپایی که برای خود استقلال و در ساختار سیاسی جهان موقعیت قائل هستند دنبال مذاکره هستند اما با توجه به جنایت آنان در طول تاریخ، ایران هیچ نیازی به مذاکره با این کشورها ندارد.

آیت الله صفایی بوشهری ادامه داد: دولت‌های اروپایی به دولت ایران تعهد دادند که پس از خروج آمریکا به مفاد برجام ادامه می‌دهیم و ایران تمام تعهدات خود را عمل کرد ولی کشورهای اروپایی حتی یک تعهد خود را عملی نکردند و نمی‌کنند. 

امام جمعه بوشهر با گرامیداشت هفته دفاع مقدس اظهار کرد: دفاع مقدس نشان داد ایران اسلامی با نگاه جهادی می‌تواند جهان را به زانو درآورد. مسئولان سیاسی و مدیران دفاع مقدس را الگوی خود قرار دهند و نگاهشان مانند رزمندگانی باشد که در ۸ سال دفاع مقدس برای حراست از اسلام و ایران جان دادند.

انتهای پیام 

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دو × سه =

دکمه بازگشت به بالا