تحقیقات دولت عراق از رد پای اسرائیل در حمله به مقرهای حشد شعبی خبر می‌دهد

به گزارش ایسنا، به نقل از روزنامه الشرق الاوسط، احمد الأسدی، سخنگوی فراکسیون الفتح در پارلمان عراق و از رهبران حشد شعبی در گفتگو با پایگاه خبریان در دفترش در بغداد گفت: تحقیقات ما به این نتیجه دست یافته است که اسرائیل در حملات به مقرهای حشد شعبی دست دارد. برخی از تحقیقات دولتی نشان می‌دهد که یقیناً اسرائیل در برخی از این اقدامات نقش دارد. دولت آماده است تا اسناد و مدارک کافی را برای شکایت به شورای امنیت تهیه کند.

دولت عراق پیشتر اعلام کرده بود که اسناد و مدارکی را درباره “مداخله خارجی” بررسی می‌کند.

از اواسط ژوئیه پنج انبار سلاح و پادگان وابسته به حشد شعبی در معرض انفجارهایی قرار گرفت.

برخی رهبران حشد شعبی آمریکا را مسئول این حملات دانستند. پنتاگون این مسئله را تکذیب و تأکید کرده بود که با دولت عراق برای انجام تحقیقات همکاری می‌کند. اما اسرائیل دست داشتن خود در این حملات را تأیید یا تکذیب نکرده است.

الاسدی گفت: دست داشتن آمریکا در این حملات هنوز مشخص نیست. آیا آمریکا از هواپیماهای اسرائیلی حمایت کرده است؟ نمی‌توانیم متهم کنیم. آیا آمریکا چراغ سبز نشان داده است؟ نمی‌توانیم متهم کنیم. اما ما پیش‌بینی می‌کردیم که حمله‌ای علیه ما صورت گیرد.

وی جزئیاتی را درباره تحقیقات دولت در خصوص انفجارهای ۱۳ اوت در پایگاه نظامی صقر ارائه و به دست داشتن سه پهپاد در این حملات اشاره کرد.

الأسدی گفت: بر اساس تحقیقات ما هواپیمای اول از نوع هواپیماهای شناسایی بود و هواپیمای دوم مقر ما را هدف قرار داد و سومی از پادگان عکس گرفت.

رویترز: واشنگتن روند خروج افغان‌های همکاری کرده با نیروهای آمریکا را آغاز می‌کند
هم اکنون بخوانید

وی تصریح کرد: ما هیچ گونه موشک دوربردی از ایران نداریم. ما در نشست‌های خود با سران سه قوه گفتیم که گروه‌های مقاومت آماده پاسخگویی هستند. ما به تصمیمات دولت پایبند هستیم. جواب این بود که ما در حال حاضر با روش‌های دیپلماتیک پاسخ بدهیم.

انتهای پیام

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

18 − 3 =

دکمه بازگشت به بالا