اخذ سپرده نقدی به جای وثیقه

به گزارش ایسنا به نقل از بانک توسعه تعاون، حجت اله مهدیان در نشستی به مناسبت هفته دولت، با بیان اینکه سال گذشته بانک توسعه تعاون ۹۰۰۰ میلیارد تومان تسهیلات پرداخت کرده است، اظهار کرد: پیش‌بینی می‌شود این رقم در سال جاری به بیش از ۱۳ هزار میلیارد تومان برسد.

وی افزود: سال گذشته همچنین در قالب مسئولیت اجتماعی، ۸۵ میلیارد تومان تسهیلات در بخش مشاغل خانگی و در قالب نهادهای حمایتی پرداخت شد که این رقم در ۵ ماهه امسال ۱۴ میلیارد تومان بوده است.

مدیرعامل بانک توسعه تعاون در ادامه با اشاره به رونمایی از پنج طرح این بانک، گفت: امروز سامانه بازار الکترونیک تعاون را رونمایی کردیم که براساس آن مبادلات تجاری بین عرضه‌کنندگان و مشتریان در حوزه اتحادیه‌ها و تعاونی‌ها تسهیل می‌شود.

وی افزود: براساس این سامانه که برگرفته از بورس کالا است، با حذف دلالان و واسطه‌ها فروشندگان تعاونی‌ها می‌توانند به طور مستقیم محصولات خود را در این سامانه عرضه و به صورت الکترونیکی به فروش برسانند.

جایگزینی وثایق ملکی با سپرده نقدی

مدیرعامل بانک توسعه تعاون با اشاره به طرح دیگری با عنوان «فرصت» که از هفته آینده اجرا می‌شود، تصریح کرد: مشتریان عمده این بانک می‌توانند در ازای سپرده نقدی، وثایق ملکی خود را آزاد کنند.

مهدیان ادامه داد: طرح دیگری با عنوان «رونق تعاون» در این بانک اجرا خواهد شد که بر اساس آن تسهیلاتی به تعاونی‌های تولیدی و مصرف با نرخ ۱۲ تا ۱۷ درصد و بازپرداخت سه تا پنج ساله پرداخت می‌شود.

وی اضافه کرد: برای تعاونی‌های تولیدی در حوزه صنعت، معدن و کشاورزی، نرخ سودی پایین‌تر از سودهای متداول بانکی در نظر گرفته شده است.

هنگام سفارش کابینت چه مواردی را مد نظر داشته باشیم
هم اکنون بخوانید

مدیرعامل بانک توسعه تعاون با بیان اینکه طرح دیگر این بانک با عنوان «طرح مفید» اجرا خواهد شد، گفت: در قالب این طرح تسهیلات عمومی از ۵۰ تا ۱۰۰ میلیون تومان با بازپرداخت ۶۰ ماهه و نرخ سود دو درصد به مشتریان پرداخت می‌شود که این پرداخت‌ها براساس جذب منابع و سپرده‌ها خواهد بود.

مهدیان با اشاره به طرح دیگر بانک توسعه تعاون با عنوان «سپرده ویژه مسکن»، اظهار کرد: این طرح در بانک مرکزی تأیید شده و مجوز آن هفته آینده اخذ خواهد شد که براساس آن از انبوه‌سازان تعاونی‌های کارمندی و کارگری حمایت می‌شود؛ به این صورت که در ازای سپرده‌گذاری، می‌توانند تسهیلاتی با نرخ سود ۱۰ درصد از این بانک دریافت کنند.

افزایش ۱۰۰۰ میلیارد تومانی سرمایه بانک

وی همچنین از افزایش ۱۰۰۰ میلیارد تومانی سرمایه بانک تعاون بر اساس قانون بودجه سال ۱۳۹۸ خبر داد و گفت: شرط افزایش فرایند خدمات‌رسانی مناسب به فعالین اقتصادی بخش تعاون، افزایش مستمر سرمایه قانونی بانک توسعه تعاون است، زیرا تحقق این امر سبب رضایت‌بخشی تعاون‌گران فعال در بخش‌های مختلف اقتصادی خواهد بود.

مدیرعامل بانک توسعه تعاون، افزود: هم‌اکنون ۴۸ درصد از منابع بانک توسعه تعاون متعلق به اتحادیه‌ها و شرکت‌های تعاونی است و در مقابل بیش از ۷۰ درصد از تسهیلات پرداختی این بانک به تشکل‌های تعاونی در حوزه‌های مختلف تزریق می‌شود.

مهدیان با اشاره به نقش موثر بانک توسعه تعاون در حمایت از طرح‌های بزرگ ملی، خاطرنشان کرد: مشارکت در طرح‌های بزرگ ملی چون طرح اشتغال پایدار روستایی، خرید تضمینی گندم، پشتیبانی از نهادهای حمایتی و غیره … در زمره مهم‌ترین مأموریت‌های این بانک از سال گذشته تاکنون بوده است و در صورت فراهم شدن زمینه جدید مشارکت به‌طور حتم بانک توسعه تعاون از تمام توان خود در جهت حمایت از طرح‌های ملی استفاده خواهد کرد.

ورود قضایی برای برگشت ارز به خانه!
هم اکنون بخوانید

وی اضافه کرد: عملکرد تخصصی بانک توسعه تعاون در طی ۱۰ سال گذشته بسیار مثبت ارزیابی‌شده است، به‌گونه‌ای که در طی همین مدت بالغ‌ بر ۱۳ هزار میلیارد تومان تسهیلات به تعاون گران و سایر فعالین اقتصادی پرداخت ‌کرده و نزدیک به ۷۰ درصد از حجم این تسهیلات اعطایی صرفاً در سه سال اخیر به فعالیت تشکل‌های تعاونی تزریق شده است.

انتهای پیام

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

5 × دو =

دکمه بازگشت به بالا