مقام‌های هنگ کنگ ممنوعیت تجمع در فرودگاه بین‌المللی را تمدید کردند/تدارک معترضان برای تجمع جدید

به گزارش ایسنا، به نوشته خبرگزاری اسپوتنیک، اعلام تمدید این ممنوعیت در حالی صورت گرفته که معترضان هنگ کنگی خودشان را برای برپایی موج جدیدی از تظاهرات در این منطقه آماده می‌کنند.

بر اساس گزارش شبکه RTHK، دادگاه عالی هنگ کنگ تایید کرد که از اعتماد نو به نقل از برنامه‌های این معترضان مطلع بوده و به آنها اخطار می‌دهد، این اقدامات آنها مجوزی از جانب پلیس ندارد.

در عین حال به گزارش خبرگزاری رویترز، معترضان هنگ کنگی از امروز جمعه خودشان را برای برپایی دور جدیدی از تجمعات اعتراضی علیه دولت این منطقه آماده می‌کنند.

چندین هفته است این معترضان همزمان با تعطیلات آخر هفته آنها در روز شنبه، تجمعات اعتراضی برپا می‌کنند.

اخیرا این معترضان مجددا در فضای مجازی برای برپایی تجمع اعتراضی در فرودگاه بین‌المللی هنگ کنگ فراخوان داده‌اند.

سازمان‌دهندگان این فراخوان، خواسته‌اند معترضان خودشان را از طُرُق مختلف اعم از استفاده از تاکسی، اتوبوس، مترو و حتی موتور و خودروی شخصی به این فرودگاه برسانند تا فعالیت این فرودگاه را با اخلال روبرو کنند.

مقامهای این فرودگاه اخیرا با انتشار تبلیغاتی در روزنامه‌های شناخته شده هنگ کنگ گفته‌اند که از جوانان می‌خواهند “دوستدار هنگ کنگ باشند” و با هرگونه اقدام اعتراضی که باعث محدود شدن فعالیت این فرودگاه شود مخالفند.

در عین حال کنسولگری کانادا در هنگ کنگ اعلام کرده که سفر به چین را برای کارمندان محلی خود به حال تعلیق درآورده است. این اتفاق چند روز بعد از آن می‌افتد که گزارشی مربوط به ناپدید شدن یک کارمند کنسولگری انگلیس در هنگ کنگ و بعدا اعلام دستگیر شدنش در چین منتشر شد.

اسد نماز عید فطر را در مسجد اموی دمشق اقامه کرد
هم اکنون بخوانید

انتهای پیام

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

2 × دو =

دکمه بازگشت به بالا