شرق اندونزی ناآرام است؛ قطع اینترنت و افزایش بازداشت معترضان

به گزارش ایسنا، به نقل از خبرگزاری رویترز، پلیس اندونزی پس از حوادث روز دوشنبه، دست به اعزام ۱۲۰۰ نیروی اضافی به شهرهای استان پاپوآ در شرق اندونزی زده است تا از بروز خشونت جلوگیری کند.

مردم اندونزی امروز (پنج‌شنبه) تظاهرات کوچک‌تری در دفاع از ساکنان پاپوآ برگزار کردند. در همین حال رئیس پلیس، فرمانده ارتش و مقام ارشد امور امنیتی این کشور، امروز به بازدید از شهر “سرنگ” پرداختند؛ شهری که شاهد بیشترین خشونت‌ها طی روزهای گذشته بوده است. دو تظاهرات جدید نیز در مناطق “نبیره” و “یاهوکیمو” این استان شکل گرفته است که به گفته مقامات، مسالمت‌آمیز بوده‌اند.

امروز، تظاهرات جدا و پر سر و صداتری نیز در جاکارتا، پایتخت اندونزی شکل گرفت که در آن بیش از صد دانشجوی پاپوآیی به اعتراض پرداختند. این معترضان با پیمودن مسیری از مقر ارتش تا کاخ ریاست جمهوری، شعارهای استقلال‌طلبانه‌ای از جمله درخواست برای “رفراندوم برای پاپوآ” و یا “آزادی برای پاپوآ” سر دادند. آن‌ها پوسترهایی نیز در دست داشتند و خواستار “حق تعیین سرنوشت” و “پایان نژادپرستی و استعمار در پاپوآ” شده بودند.

جنبش جدایی‌طلبی که چندین دهه پیش در پاپوآ شکل گرفته است، اتهاماتی مبنی بر نقض حقوق بشر علیه نیروهای امنیتی اندونزی مطرح کرده است؛ به نظر می‌رسد خشم اخیر این جنبش، با بازداشت هفته پیش گروهی از دانشجویان پاپوآیی مرتبط باشد. هفدهم اوت، روز استقلال اندونزی، گروهی از دانشجویان در شهر سورابایا (استان جاوه شرقی) پس از متهم شدن به هتک حرمت پرچم این کشور، در محل خوابگاه خود بازداشت شدند.

حال طبق اعلام فردیناندوس ستو، سخنگوی وزارت ارتباطات اندونزی، این وزارتخانه از چهارشنبه شب اقدام به قطع اینترنت کرده است تا مردم پاپوآ، به رسانه‌های اجتماعی دسترسی نداشته باشند.

هیئت اعزامی دمشق به ژنو: هیچ مانعی در اصلاح قانون اساسی سوریه وجود ندارد
هم اکنون بخوانید

به گفته این سخنگو، “این اقدامی برای جلوگیری از پخش شدن اطلاعات دروغین و بیش از آن، جلوگیری از به اشتراک گذاشته شدن پیام‌های تحریک‌آمیز توسط افراد است که می‌تواند موجب نفرت‌پراکنی نژادپرستانه شود”. او گفت اگر وضعیت آرام شود، این محدودیت می‌تواند برداشته شود.

در ادامه درگیری‌ها، دیروز در شهر تیمیکا، پلیس ۳۴ تن را از میان هزاران معترضی که به سوی ساختمان پارلمان، خانه‌ها، مغازه‌ها و یک هتل سنگ پرتاب می‌کردند، دستگیر کرد. ۱۳ تن از این افراد بازداشتی، به عضویت در یک گروه‌ جدایی‌طلب خواستار استقلال پاپوآ متهم شده‌اند.

جوکو ویدودو، رئیس‌جمهوری اندونزی، با ایجاد زیرساخت در این استان، سعی کرده است تا سطح رفاهی آن را ارتقا دهد و از تنش‌ها بکاهد. او بیش از روسای جمهور سابق به بازدید از این منطقه پرداخته و او طبق اعلام دبیرخانه ریاست جمهوری، ماه آینده به جایاپورا، مرکز استان پاپوآ سفر می‌کند.

انتهای پیام

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

10 + نه =

دکمه بازگشت به بالا