سودی که ترامپ از ریاست جمهوری برد

به گزارش ایسنا، به نوشته روزنامه دیلی میل،‌ دونالد ترامپ که با وعده “خشک‌ کردن باتلاق” و خاتمه دادن به فرهنگ بهره‌جویی کمپین برگزار می‌کند، از زمان روی کار آمدن به شدت از ریاست جمهوری خود سود برده است.

فاکتورهایی که به دست روزنامه واشنگتن پست رسیده، فاش می‌کنند که مستغلات ترامپ در مواردی که میهمان خارجی داشتند یا پرسنل سرویس‌های مخفی و حفاظت از آنها بهره می‌گرفتند، محدودیت نرخ هر شب اجاره اتاق را نادیده گرفته و صورت حساب بار آنها گران‌تر شده است و هم‌چنین محل‌های اقامت در عمارت مارالاگوی ترامپ در فلوریدا از طرف مقام‌های خارجی با هدف لابی‌گری اجاره داده شده‌اند.

بر اساس این اوراق، برج ترامپ در حال حاضر ماهانه ۴۰ هزار دلار برای دفتر کار کمپین ریاست جمهوری پول دریافت می‌کند. این در حالیست که کمپین ترامپ در حال حاضر در آرلینگتون ایالت ویرجینیا مستقر است و هیچکدام از کارکنان اصلی ترامپ هم در برج نیویورک ترامپ حضور ندارند.  

براساس اسنادی که به دست واشنگتن‌ پست رسیده است، از زمان روی کار آمدن ترامپ، شرکت‌های او دست‌کم ۲.۵ میلیون دلار از دولت آمریکا پول دریافت کرده‌اند. علاوه بر این، کمپین ترامپ و کمیته جمع‌آوری کمک، از زمان آغاز به کار رئیس‌جمهوری آمریکا در ژانویه ۲۰۱۷ مبلغ ۵.۶ میلیون دلار به شرکت‌های او پرداخت کرده‌اند.

انجام این پرداخت‌ها، حتی امسال که نظرسنجی‌ها از عقب‌ ماندن ترامپ و کمبود پول کمپین او خبر می‌دهند، ادامه یافته است. کاخ سفید اما اصرار دارد که رئیس‌جمهوری آمریکا از پول مالیات‌دهندگان سود نبرده است!

جود دیر، سخنگوی کاخ سفید در بیانیه‌ای گفت: هر اظهارنظری مبنی بر اینکه این رئیس‌جمهوری از سفرهای رسمی خود یا دولت فدرال به عنوان راهی برای سود جستن از مالیات‌دهندگان استفاده کرده است، یک افتضاح مطلق و دروغ است.  

کشف اسناد محرمانه در دفتر کار سابق بایدن درباره ایران
هم اکنون بخوانید

با این وجود، آنها صورت‌ حساب‌هایی که روزنامه‌ واشنگتن پست منتشر کرده است، انکار نکردند.‌ براساس گزارش این روزنامه آمریکایی،‌ ترامپ در چهار سال ریاست جمهوری خود بیش از ۲۸۰ مرتبه به هتل‌ها و کلوب‌هایش رفته است.

ترامپ در فوریه ۲۰۱۷ و زمانی که تنها یک ماه از ریاست جمهوری او می‌گذشت، در عمارت مارالاگو میزبان شینزو آبه، نخست‌وزیر وقت ژاپن شد. قوانین فدرال آمریکا، محدودیت قیمت ۱۸۲ دلار در هر شب را برای اجاره اتاق‌ها قرار داده است اما هزینه مارالاگو بسیار گران‌تر است.

مایکل دوبس، از کارکنان وزارت خارجه آمریکا در پیامی که برای همکارانش ایمیل کرده بود، نوشت: قیمت یک خانه با پنج اتاق خواب که سه تن از کارکنان ارشد در آنجا اقامت دارند، هر شب ۲۶۰۰ دلار است. انتظار می‌رود دو کارمند ارشد دیگر (بنن و والش) بابت اتاق‌هایشان ۵۴۶ دلار هزینه داشته باشند.

براساس قوانین فدرال آمریکا، این کارکنان می‌توانند تا سه برابر بالاتر از حد عادی پول پرداخت کنند و در این مورد که بحث بر سر ۵۴۶ دلار است، با مجوز این کار امکان‌پذیر است و مجوز آن را هم کاخ سفید تایید کرد!

چندین ماه بعد، عمارت مارالاگو قیمت‌هایش را برای کارکنان وزارت خارجه آمریکا به هر شب ۳۹۶.۱۵ دلار کاهش داد و برای برخی از هزینه‌های قبلی، بازپرداخت جزئی داشت. دو ماه بعد، در آوریل ۲۰۱۷ شی جینپینگ، رئیس‌جمهوری چین به مارالاگو رفت.

این تفرجگاه بابت گل‌آرایی هم هزینه‌هایی روی دوش مالیات‌دهندگان آمریکایی گذاشت و برای تزئین با درخت نخل، هر نخل را ۵۰ دلار قیمت گذاشت. براساس فاکتورهای واشنگتن پست، گروهی از کارکنان کاخ سفید هم که به بار مارالاگو رفته بودند و قصد داشتند صحبت‌های خصوصی داشته باشند، سفارش‌هایی دادند که برای کاخ سفید بیش از هزار دلار آب خورد.

طالبان در پاسخ به حملات پهپادی آمریکا: به اقدامات تحریک‌آمیز پاسخ می‌دهیم
هم اکنون بخوانید

در جریان ضیافت شامی که ترامپ با شی جینپینگ درباره حملات هوایی به سوریه حین خوردن “خوشمزه‌ترین کیک شکلاتی‌ای که تا به حال دیده‌اید” صحبت کرد، هزینه غذا ۷۷۰۰ دلار تمام شد.

در آوریل ۲۰۱۸ که ترامپ میزبان شینزو آبه بود، عمارت مارالاگو برای دولت آمریکا ۱۳ هزار و ۷۰۰ دلار بابت اتاق‌های میهمان، ۱۶ هزار و ۵۰۰ دلار بابت غذا و مشروبات و ۶۰۰۰ دلار بابت گل‌های رز و دیگر گل‌آرایی‌ها خرج تراشید.

در یکی از قبض‌ها همچنین از فرد گل‌آرا خواسته شده بود تا اطمینان حاصل کند که هیچ گل تایید نشده‌ای در این املاک نیست و به گل‌های سفید و زرد اشاره شده بود. علت این درخواست در قبض نیامده است. گل‌آرای مارالاگو در این رابطه اظهارنظر نکرد و به توافق عدم‌ افشاگری اشاره کرد.

این صورت‌ حساب همچنین نشان می‌دهد که برای یک نشست دوجانبه، قیمت هر لیوان آب سه دلار تمام می‌شود. اما این فقط رهبران خارجی نبودند که پول به اقامتگاه تحت مالکیت ترامپ روانه می‌کردند.

براساس گزارش واشنگتن پست، زمانی که ترامپ در سال گذشته دو هفته بابت تعطیلات کریسمس راهی مارالاگو شد، هزینه اتاق میهمان برای سرویس مخفی ۳۲ هزار و ۴۰۰ دلار فاکتور شد.

علاوه بر این، فرزندان ترامپ هم ۲۶۰ هزار دلار دیگر از پول مالیات‌دهندگان آمریکایی را روانه شرکت پدرشان کردند چون سفر انفرادی هر کدام از آنها به املاک پدرشان با عوامل سرویس مخفی خودشان صورت می‌گیرد. در کلوب گلف بدمینستر ترامپ در نیوجرسی هم سرویس مخفی از مه تا نوامبر، مبلغ ۱۷ هزار دلار بابت هر ماه اجاره خانه در آنجا پرداخت می‌کند.

انتهای پیام

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

یازده + 15 =

دکمه بازگشت به بالا