دیپلمات افغان: مناقشه کشمیر ربطی به افغانستان ندارد

به گزارش ایسنا، به نقل از خبرگزاری اسپوتنیک، اسد مجیدخان، سفیر پاکستان در آمریکا در بیانیه‌ای اعلام کرده بود که تنش‌های کنونی در کشمیر ممکن است تأثیر بالقوه‌ای بر روند صلح در افغانستان داشته باشد.

رویا رحمانی، سفیر افغانستان در آمریکا ضمن انتقاد از این اظهارات اسد مجیدخان، گفت: کشمیر یک مسأله دوجانبه میان هند و پاکستان است. ما معتقدیم انگیزه و تأکید پاکستان برای آن که عمدا افغانستان به مناقشه کشمیر مرتبط کند، یک تلاش تعمدی برای طولانی‌تر کردن خشونت‌هایی است که در خاک افغانستان رخ می‌دهد.

وی افزود: ثبات افغانستان مرتب توسط شبه‌نظامیان و گروه‌های تروریستی که در پاکستان مستقر هستند، تهدید می‌شود.

رحمانی در ادامه گفت: این گروه‌های تروریستی علنا از مناطق تحت کنترل پاکستان عملیات خود را انجام می‌دهند و به داخل خاک افغانستان نفوذ می‌کنند و امنیت کشور ما را متزلزل می‌سازند.

وی گفت: این بهانه بسیار پوچی است که پاکستان از آن برای توجیه بی‌تفاوتی‌ خود نسبت به طالبان و همچنین امتناع از اتخاذ یک رویکرد قاطعانه علیه گروه‌های شبه‌نظامی استفاده کرده است.

رحمانی از پاکستان خواست تا با اتخاذ اقدامات جدی و قاطعانه از طریق نیروهای پلیس به مشکل تروریسم رسیدگی کند.

پس از آن که دهلی‌نو خودمختاری جامو و کشمیر را لغو کرد، تنش‌ها میان هند و پاکستان بالا گرفت. پاکستان مدعی است که یکی از ذی‌نفعان در کشمیر بوده و از این رو، هر گونه تصمیم یک‌جانبه از سوی هند غیرقابل قبول است.

انتهای پیام

پیشنهاد حزب حاکم ترکیه درباره تشکیل "گروه دوستی" با مصر
هم اکنون بخوانید

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

13 − پنج =

دکمه بازگشت به بالا