مسکو: حملات آمریکا در ادلب آتش‌بس را به خطر می‌اندازند

به گزارش ایسنا، به نقل از خبرگزاری اسپوتنیک روسیه، این وزارتخانه امروز (دوشنبه) در بیانیه‌ای درباره حملات هوایی نیروهای آمریکایی علیه منطقه کاهش تنش در ادلب که تعدادی کشته و زخمی برجای گذاشت، آورد: اقدامات آمریکا غیرمنطقی، متناقض، گیج‌کننده و نگران‌کننده هستند. از یک سو نمایندگان آمریکا در تمامی محافل از جمله سازمان ملل بدون اشاره به حضور گسترده تروریست‌ها در ادلب، مساله‌ای که شورای امنیت نیز به آن اعتراف کرده، خواستار مقابله با بالا گرفتن درگیری‌ها در منطقه ادلب هستند و از مشکلات غیرنظامیان در این منطقه می‌گویند و از سوی دیگر حملاتی را انجام می‌دهند که نتیجه آنها تخریب گسترده و تلفات بسیار است.

در این بیانیه آمده است، برتری بمب‌های آمریکایی بر بمب‌های روسی چیست؟ چرا اهداف تروریستی آمریکا از اهداف تروریستی که نیروهای دولت سوریه با حمایت جنگنده‌های روسیه تخریب می‌کنند، مشروعیت بیشتری دارند؟

همچنین در ادامه بیانیه وزارت خارجه روسیه تاکید شد: در این راستا، لازم دیدیم به گزارش‌های فعالان حوزه انسانی سازمان ملل درباره پیامدهای عملیات آمریکا در ادلب استناد کرده و فورا گزارش‌های آنها از پیامدهای این حملات بر غیرنظامیان و زیرساخت‌ها در ادلب را به اعضای شورای امنیت ابلاغ کنیم.

مرکز آشتی روسیه در سوریه روز یکشنبه اعلام کرده بود، حمله هوایی نیروهای آمریکایی علیه منطقه کاهش تنش در ادلب موجب کشته و زخمی شدن تعدادی غیرنظامی و خساراتی به زیرساخت‌ها شده و علاوه بر این استمرار آتش‌بس در این منطقه را به خطر انداخت.

فرماندهی مرکزی آمریکا روز شنبه اعلام کرده بود، نیروهای این کشور حمله هوایی را علیه یک مرکز وابسته به تشکیلات تروریستی القاعده در شمال ادلب آغاز کردند، در این حمله فرماندهانی که مسئول حملات علیه شهروندان آمریکایی و غیرنظامیان بی‌گناه بودند، هدف قرار گرفتند.

برخی از کشورهای منطقه از طریق دیگرهراسی و دشمن‌تراشی به دنبال تامین امنیت هستند
هم اکنون بخوانید

انتهای پیام

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

10 − 9 =

دکمه بازگشت به بالا