ادامه برخورد با خانه‌های اجاره‌ای غیرمجاز در کردستان

به گزارش ایسنا، پس از اعلام ممنوعیت اسکان مسافران در خانه‌های اجاره‌ای شهرستان بانه در استان کردستان، حمید اسکندری ـ معاون گردشگری و سرمایه‌گذاری استان کردستان ـ از برخورد با خانه‌های غیرمجاز اجاره‌ای در شهر سنندج خبر داد و گفت: در راستای ارائه خدمات مطلوب به گردشگران و مسافران ورودی به استان کردستان و حفظ امنیت و آسایش آن‌ها و همچنین حمایت از حقوق سرمایه‌گذاران بخش خصوصی و مالکان اماکن اقامتی، از جمله هتل‌ها، مهمانپذیرها، اقامتگاه‌های بومگردی، هتل آپارتمان‌ها و … با جدیت نسبت به شناسایی و برخورد قانونی با مالکان غیرمجاز خانه‌های اجاره‌ای اقدام خواهیم کرد.
 
او از مردم درخواست کرد برای معرفی افرادی که آن‌ها را سودجو لقب داد همکاری کنند و در ادامه اظهار کرد: از ابتدای سال تا کنون ۴۵ نفر از مالکان منازل استیجاری غیرمجاز شناسایی شده‌اند و پس از احضار به اداره کل میراث فرهنگی نسبت به اخذ تعهد از آن‌ها اقدام شده است که در صورت تکرار تخلف برای پلمب، به مراجع ذیصلاح معرفی‌ می‌شوند.

اسکندری تاکید کرد: اجاره منزل و اسکان مسافر به هر نحو اعم از روزانه، هفتگی، ساعتی و… ممنوع بوده و مجوز خانه استیجاری به هیچ عنوان در شهرستان سنندج برای هیچ شخصی صادر نمی‌شود.

طبق اطلاعات موجود در سایت اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان کردستان، درحال حاضر این استان دارای بیش از ۱۰ هتل، ۲  هتل آپارتمان، ۱۰ مهمانپذیر، ۲ خانه مسافر و ۸ بومگردی است. درحالی که بیشترین تمرکز کردستان بر طبیعت و روستاگردی است اما زیرساخت اقامتی متناسب با آن از جمله نقاط ضعف این استان برشمرده شده است.

از دست رفتن فرصت‌های سودآوری و اشتغال در مرزهای آبی خلیج‌فارس
هم اکنون بخوانید

انتهای پیام

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

16 − 3 =

دکمه بازگشت به بالا