کم رونقی بازار طلا/ حباب سکه به کمتر از ۱۰۰ هزار تومان رسید

محمد کشتی آرای در گفت‌و گو با ایسنا در رابطه با وضعیت هفته گذشته بازار طلا و سکه گفت: در هفته گذشته به واسطه طرح تغییر نرخ بهره بانکی آمریکا بازارهای جهانی با شوک قیمتی قابل توجهی روبرو شدند که انس جهانی از این قاعده مستثنی نبود و با کاهش ۲۵ تا ۳۰ دلاری مواجه شد.

این کارشناس بازار طلا و سکه ادامه داد: در روز جاری بازار جهانی طلا با انتخاب روند صعودی بار دیگر به محدوده قیمتی ۱۴۳۰ دلار رسید.

وی خاطرنشان کرد: بازار طلا و سکه در هفته گذشته شاهد ثبات نسبی بود و نوسانات رو به کاهش بازار ارز بعد از دو سال منجر به کاهش میزان حباب سکه به کمتر از ۱۰۰ هزار تومان شد و این موضوع عاملی بود تا قیمت سکه در محدوده منطقی قرار گیرد.

کشتی آرای بیان کرد: میزان و شرایط داد و ستد گواه آن را دارد که میل به سرمایه گذاری و خرید در راستای کسب سود به شدت کاهش یافته است، از این رو می‌توان مدعی شد معاملات کاملاً واقعی و قیمت‌ها دارای ثبات نسبی بوده است.

این کارشناس بازار طلا و سکه با اشاره به تجربه سال‌های گذشته بازار گفت: بازار در بهترین زمان سنتی خود قرار گرفته زیرا در تابستان حجم سفر ایرانیان مهاجرت کرده به کشور افزایش می‌یابد و از سوی دیگر به ایام محرم نزدیک می‌شویم اما تمام این موارد در حالی بیان می‌شود که بازار نسبت به سال‌های گذشته از رونق کمتری برخوردار است.

کشتی آرای بیان کرد: هر قطعه سکه تمام طرح قدیم در حال حاضر ۴ میلیون و ۳۰ هزار تومان و هر قطعه سکه تمام طرح جدید ۴ میلیون و ۱۲۰ هزار تومان داد و ستد می‌شود که در میانه هفته ارزش این نوع سکه به ۴ میلیون و ۲۰۰ هزار تومان نیز رسیده بود.

سیل بلای جان بادمجان‌های جنوب
هم اکنون بخوانید

انتهای پیام

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دوازده − 1 =

دکمه بازگشت به بالا