لزوم احراز صلاحیت کسب و کارها برای اطمینان بخشی به خریداران در فضای مجازی

به گزارش برنا، محمدصادق مفتح در نشست خبری دستاوردهای جدید در حوزه ساماندهی آگهی ‌های الکترونیکی خودرو، بیان کرد: فضای سایبری امکانی حائز اهمیت است و توسعه زیرساخت‌ های آن ارتقاء روابط تجاری از سنتی به مدرن را فراهم می سازد.


وی با بیان اینکه تقویت ابزارهای زیرساختی فضای سایبری امکان انتخاب بیشتری توسط خریدار و به تبع آن ارتقاء خدمات تجاری را به دنبال دارد، گفت: در این راستا توسعه زیرساخت‌ های الکترونیکی نکته ای مهم برای ارتقاء فعالیت‌ های تجاری می باشد که ساماندهی انجام شده در کسب و کارهای نوین در همین راستا است.


قائم مقام وزیر صمت در امور بازرگانی با تاکید بر اینکه احراز صلاحیت و سلامت کسب و کارهای مجازی ضرورت امروز برای اطمینان بخشی به خریدار است، تصریح کرد: یکسری کالاهای استاندارد وجود دارند، ایجاد سکوها برای عرضه این گونه کالاها بسیار موثر و ابزاری قوی برای ایجاد تعادل قیمتی است و یکی از برنامه‌های ما تمرکز روی این گونه سکوها به عنوان ابزاری برای خرید آسان مردم است.


مفتح همچنین با بیان اینکه اما کالاهایی مانند خودرو که امروز موضوع ساماندهی آگهی های الکترونیکی آن مطرح است، پیچیدگی هایی دارند، ادامه داد: برای حذف حضور فیزیکی خریدار باید احراز صلاحیت ‌ها و هویت‌ ها به صورت جدی دنبال شود تا امکان هیچگونه سوءاستفاده وجود نداشته باشد.


وی با تشکر از پلتفرم‌های دیوار، با ما و شیپور برای اجرای مجدانه دستورالعمل ساماندهی آگهی‌ های الکترونیکی خودرو بیان کرد: رسانه ها نیز این موضوع را به عنوان یک ضرورت اجتماعی و مطالبه عمومی اطلاع‌ رسانی کنند تا هم دست سودجویان کوتاه شود و هم مردم برای خریدهای خود اطمینان های لازم را داشته باشند.

عیدی کارکنان ۱۲۰ هزار تومان اضافه شد
هم اکنون بخوانید


اعتمادسازی و شفافیت دستاورد ساماندهی آگهی‌ های الکترونیکی خودرو در سکوهای الکترونیکی


 علی رهبری، رئیس مرکز توسعه تجارت الکترونیکی در ادامه این نشست با معرفی سابقه‌ای از ساماندهی آگهی‌ های الکترونیکی خودرو، گفت: روزانه بیش از ۶۰ هزار آگهی در سکوهای آگهی الکترونیکی خودرو منتشر می ‌شود که یکی از دلایل و شبهات مطرح شده برای افزایش بی‌ رویه قیمت خودرو در سال ۹۸ وجود آگهی های غیر واقعی با قیمت بالا بوده است.


وی با بیان اینکه آسیب‌شناسی لازم در این حوزه انجام شد، تصریح کرد: این روند آسیب شناسی منجر به ارایه سامانه اِمتا در مرداد ۱۳۹۸ به عنوان زیرساخت احراز هویت و صلاحیت کسب و کاری در لایحه حاکمیت به سکوهای آگهی الکترونیکی شد.


رئیس مرکز تتا با بیان اینکه در این حوزه سکو ها نیز اقداماتی برای اطمینان بخشی هر چه بیشتر انجام دادند که رصد قیمت‌کف بازار و عدم نمایش قیمت‌های نامتعارف از جمله آنها بوده است، ایشان ادامه داد: مجموعه این روند به سمتی رفت که حاکمیت رویکرد هوشمندانه اتخاذ کرد و به سمت سیاست‌گذاری نرم پیش رفت.


رهبری در ادامه تصریح کرد: در این راستا، احرازها در سکوها به جای اینکه اجباری باشد در قالب سرویس ارزش افزوده و (در صورت تمایل آگهی کننده) استفاده و ارایه می شود و وب‌سرویس هایی که قبلا صرفا در اختیار حاکمیت بود به سکوها ارائه گردید.


وی همچنین گفت: در این راستا امکان احراز هویت کاربر، امکان احراز صلاحیت کسب و کاری آگهی‌کننده، امکان احراز وجود خودرو آگهی‌شده از ابزارهای ساماندهی سکوهای درج آگهی بوده است.


سهم ۳.۴ درصدی زبان فارسی در محتوای وب
هم اکنون بخوانید

رئیس مرکز تتا اضافه کرد: هر یک از این احرازها، نشان مجزا (Badge) دارند و مجموع تعداد آگهی های منتشر شده آگهی‌کننده نیز نمایش داده می‌شود و روش نظارت و کنترل قیمت آگهی‌ها نیز با جزئیات دقیق به سازمان حمایت اعلام شده است.


رهبری در ادامه با بیان اینکه افزایش اطمینان مصرف‌کننده باعث ارتقاء مراجعه به کسب و کارها می شود، گفت: یکی از زیرساخت های توسعه، اعتماد به کسب و کارها و خدمات ارائه شده آنهاست.


وی با اعلام اینکه به دنبال این هستیم که وب‌سرویس های بیشتری را از حاکمیت به سکو‎های آگهی الکترونیکی ارائه دهیم تا مصرف کننده نهایی به اطمینان و شفافیت بیشتر برسد، ادامه داد: در گام‌های بعدی وب‌سرویس‌های بیشتری از جمله وب‌سرویس استعلام سوابق خسارت خودرو از طریق بیمه مرکزی به سکوهای دیوار، شیپور، باما و سایر آنها ارائه خواهد گردید.


رئیس مرکز تتا با تأکید بر اینکه رسانه‌ها نیز فرهنگ سازی های لازم و اطلاع رسانی ها را برای مخاطبین، مردم و خریداران انجام دهند، گفت: سرویس‌های ارائه خدمات پس از فروش خودروسازها نیز می‌تواند در اختیار سکوها قرار گیرد.


رهبری در پایان گفت: با ساماندهی انجام گرفته، شائبه ای که آگهی‌های صوری سبب افزایش قیمت خودرو می‌شود برچیده خواهد شد و این گام آغازین برای اطمینان بخشی به بازار است.


انتهای پیام/

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

هفده − دوازده =

دکمه بازگشت به بالا